اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث ۵۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از روند رو به رشد احداث گلخانه در بهار خبر داد و گفت: ۵۰ هکتار گلخانه در قالب شهرک و مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان در دست پیگیری است.

احداث ۵۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالحسین اکبری ظهر امروز در جلسه هماهنگی گلخانه‌ها در سالن شهید خواستان ضمن ارائه گزارشی از روند رو به رشد احداث گلخانه در شهرستان بهار یاد و  اظهار کرد:  از ابتدای سال تاکنون ۱۶.۶ هکتار پروانه تاسیس گلخانه در شهرستان صادر شده به نحوی که ۵.۴ هکتار آن در دست ساخت است. 

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی نیز ۵ هزار مترمربع گلخانه به بهره‌برداری رسیده است افزود: ۵۰ هکتار گلخانه در قالب شهرک و مجتمع‌های گلخانه‌ای در دست پیگیری است که از این میزان، گلخانه ۲۰ هکتاری شهر مهاجران است که مرحله جدول گذاری و خیابان کشی آن انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار یادآور شد: افزون بر این ۲۰ هکتار گلخانه در روستای کوشک‌آباد طی مراحل ابتدایی و آماده‌سازی زمین است اگرچه علاوه بر آن پروانه تاسیس ۱۰ هکتار گلخانه در روستای کوشک‌آباد صادر شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال نیز ۸ پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در این حوزه به مساحت ۱۶ هکتار تشکیل و به منظور تایید به استان ارسال شده است.

اکبری با توجه به ضرورت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای خاطرنشان کرد: جلسات مستمر ستاد گلخانه‌های شهرستان همچنین جلسات فنی با همت همکاران  و اعضای ستاد در راستای رفع مشکلات برگزار می‌شود از همین رو افزایش متقاضیان احداث گلخانه در شهرستان مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی در سطح شهرستان تاکید کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی و بازدیدهای میدانی از گلخانه‌های موجود از ابتدای سال جاری ۴۴ متقاضی در سطح ۳۰ هکتار شناسایی شدند به طوری که امیدواریم سال آتی شاهد به بهره‌برداری رسیدن ۳ هکتار گلخانه در سطح شهرستان باشیم. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار در پایان اضافه کرد: در حال حاضر ۵ هکتار گلخانه فعال در زمینه تولید محصولات سبزی، صیفی و گل‌های زینتی در سطح شهرستان با تولید سالیانه یک هزار و ۵۰ تن انواع سبزی و صیفی و ۲ میلیون شاخه انواع گل‌های زینتی فعال است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول