اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کاهش روز‌های آلوده در استان یزد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از کاهش روزهای آلوده از ابتدای امسال تاکنون نسبت به سال گذشته در استان یزد خبر داد.

کاهش روز‌های آلوده  در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رضا نورانیان با اشاره به تصویب قانون هوای پاک در سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، ۱۸ دستگاه در این قانون به ایفای مسئولیت پرداخته و اداره کل محیط زیست هم به عنوان ناظر تعیین شده است.

وی درباره ریزگرد‌ها و آلودگی هوا در استان یزد افزود: این دو پدیده با هم تفاوت دارند و ریزگرد‌ها معمولا در فصل گرم سال بوده، اما آلودگی هوا در فصل سرد سال و ناشی از احتراق و صنایع و خودروهاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد گفت: ریزگرد‌ها غالبا از کانون‌های ناشی از شرایط اقلیمی استان نشات می‌گیرد، اما گاهی این پهنه‌ها متاثر از اقدامات انسانی در قالب معدن و کارگاه‌های دارای جاده خاکی است.

نورانیان تصریح کرد: محور عقدا تا مهریز دچار معضل بزرگی است و مسئولان در ارگان‌های مختلف تلاش می‌کنند تا اثر‌های این بارگذاری‌ها را کاهش داده و به سمت حل موضوع برویم، اما حل آن به زمان منطقی نیاز دارد.

وی یکی از اقدامات در چارچوب طرح‌های کوتاه مدت را نظارت و پایش واحد‌های صنعتی برشمرد و خاطرنشان ساخت: بیش از ۱۰۰ پایش ویژه در اردکان و میبد صورت گرفته و برخی از واحد‌ها پلمب شدند و تا رفع آلودگی اجازه بازگشایی به آنها را نخواهیم داد.

مدیرکل محیط زیست یزد، با اشاره به این‌که روز‌های آلوده در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است، خاطرنشان کرد: البته آلودگی‌های لحظه‌ای و نوسان دار را نمی‌توان شرایط اضطرار تلقی کرد، بلکه باید میانگین آلودگی هوا ۲۴ ساعت باشد و هشدار از سوی اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی صادر شود تا کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل یابد.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول