اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کمک مشاوره پلیس البرز به مصالحه ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری نزدیک به ۷۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس البرز منجر به صلح و سازش شده است.

کمک مشاوره پلیس البرز به مصالحه ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، عصر امروز درحاشیه مراسم روز مددکار و تجلیل ازمددکاران  اجتماعی‌ کلانتری‌های استان البرز، گفت: دفاتر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان فعال هستند.

وی افزود: این دوایر با ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، بستری برای برآورد عوامل اجتماعی تهدید کننده سلامت و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی است.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: از ابتدای سال و طی ۱۰ ماهه اخیر  ۲۲ هزار و ۷۵۶ پرونده به  دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۸۸ پرونده منجر به  صلح و سازش شده و از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به مصالحه نزدیک به ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز اجتماعی، گفت:  این اقدامات مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها و مراکز مشاوره آرامش استان قابل تقدیر است.

ارشدترین مقام انتظامی استان البرز با بیان اینکه اولویت اول مراجعان به مرکز مشاوره مربوط به مسائل خانوادگی و روانشناختی بوده است، تصریح کرد: نزاع و درگیری، مشکلات روانی، اجتماعی و حقوقی از دیگر موضوعات و مشکلات مراجعان به مراکز مشاوره پلیس استان بوده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تمام کلانتری‌های سطح استان دارای مددکار اجتماعی متخصص بوده و بصورت فعال در حال ارائه خدمات روان شناختی و مشاوره ای رایگان به شهروندان هستند.

هداوند در بخش پایانی سخنانش با اشاره به معرفی سامانه پلیس پاسخگو مرکز مشاوره آرامش ،گفت: همشهریان عزیز می‌توانند با شماره گیری شماره‌های ۰۹۶۵۸۰ و ۰۲۶۲۱۸۲۷۲۲۴ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول