اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ساخت پرینت 3بعدی که از فلز مایع استفاده می‌کند

محققان موسسه فناوری ماساچوست یک تکنیک پرینت 3 بعدی سریع ساخته‌اند که از فلز مایع استفاده می‌کند.

ساخت پرینت 3بعدی که از فلز مایع استفاده می‌کند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، دانشمندان پرینت 3بعدی ساختند که با استفاده از فلز مایع می‌تواند قطعات آلومینیومی بزرگ را در چند دقیقه ایجاد کند.

محققان موسسه فناوری ماساچوست یک تکنیک پرینت 3بعدی سریع ایجاد کرده اند که از فلز مایع برای چاپ بسیار سریع استفاده می کند. این فرآیند می‌تواند اجزای آلومینیومی بزرگ را در چند دقیقه تولید کند، در حالی که بسیاری از تکنیک‌های قبلی ساعت‌ها طول می‌کشد تا اینکار را انجام دهند. این فناوری قبلاً برای ایجاد پایه های میز، قاب صندلی و قطعات مبلمان مرتبط استفاده شده است.

این روش چاپ فلز مایع نامیده می شود و شامل هدایت آلومینیوم مذاب در امتداد یک مسیر از پیش تعریف شده به بستری از دانه های شیشه ای ریز است. این بستر به سرعت به یک ساختار 3 بعدی سخت می شوند. محققان می گویند روند جدید حداقل 10 برابر سریع تر از روش های مشابه تولید فلز است.

با این حال، تنها مشکل این روش این است که وضوح را قربانی سرعت و مقیاس می کند. به همین دلیل است که محققان از آن برای ایجاد مواردی با وضوح پایین مانند پایه های صندلی و نه مثلاً قطعات پیچیده با هندسه های پیچیده استفاده کرده اند.

علیرغم کاهش وضوح، قطعات ساخته شده با استفاده از این روش بادوام هستند و می توانند ماشینکاری پس از چاپ مانند سوراخ کاری و حفاری را تحمل کنند.

محققان ترکیب این روش را با تکنیک های دیگر برای مشاغلی که هم به سرعت و هم به وضوح بالا نیاز دارند، توصیه می کنند.

همچنین شایان ذکر است که این روش چاپ به آلومینیوم نیاز ندارد. می تواند با فلزات دیگر کار کند. محققان آلومینیوم را به دلیل محبوبیت آن در ساخت و ساز و این واقعیت که به راحتی بازیافت می شود، انتخاب کردند.

چاپ 3 بعدی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. محققان یک چاپگر 3 بعدی کوچک ساخته اند که در واقع برای ترمیم بافت آسیب دیده به بدن کاربرد دارد. دانشمندان اخیراً قطعه‌ای از قلب انسان را نیز چاپ کرده‌اند.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول