اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

لزوم توجه به چالش های زیست محیطی احداث بزرگراه شهید شوشتری

عضور شورای شهر تهران امروز در جلسه شورای شهر اسلامی گفت: ضرورت رسیدگی به وضعیت چالش‌های محیط زیستی و دسترسی‌های فرعی در مجاورت کنار گذر احداثی بزرگراه شهید شوشتری باید انجام شود.

لزوم توجه به چالش های زیست محیطی احداث بزرگراه شهید شوشتری

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا؛ زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران همزمان با دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری در خصوص توجه به دغدغه های زیست پذیری پروژهای شوشتری گفت: عملیات اجرایی این پروژه از اوایل دهه نود آغاز شد اما بلاتکلیف بر روی زمین مانده بود؛ خوشبختانه در حال حاضر در مدیریت شهری این دوره درحال پیگیری است.

عضو شورای شهر تهران در خصوص مزایای پروژه شهید شوشتری گفت: شکی نیست که این بزرگراه در صورت تکمیل می‌تواند به عنوان یکی از کمربند‌های جنوبی و شرقی تهران، بار ترافیکی بزرگراه بسیج و مناطق ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تهران را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

شمس احسان تصریح کرد: با توجه به مشاهدات شهروندان و بازدید میدانی صورت گرفته در روزهای اخیر، مشخص شد که کنار گذر در حال احداث بزرگراه شهید شوشتری در مجاورت محله مسعودیه منطقه 15 تقاطع انتهای خیابان شهید فراهانی به علت اجرای این پروژه، حجم بالایی از جابه‌جایی و تخریب درختان را داشته است.

وی افزود: تفرجگاه فلسطین تپه با چالش قطع شدن تنها دسترسی محلی برای حدود ۳۰۰ خانوار از محدوده همجوار مسعودیه اتفاق خواهد افتاد به طوری که شهروندان در این زمینه نگرانی‌هایی دارند. 

شمس‌احسان در پایان گفت: ضرورت رسیدگی به وضعیت چالش‌های محیط زیستی و دسترسی‌های فرعی در مجاورت کنار گذر احداثی این بزرگراه، زیست پذیری شهروندان و اطلاع رسانی درباره این پروژه مهم از سمت شهردار تهران انجام شود تا در این زمینه، کاملاً سازگار با ویژگی های منحصر به فرد حوزه‌های اقدام ترتیب دهد و گزارش مربوطه را به صورت مستند در صحن ارائه کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول