اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش بی‌سابقه مهاجرت غیرقانونی در دولت بایدن

شمار مهاجران غیرقانونی وارد شده از مرز مکزیک به آمریکا در ماه دسامبر به بالاترین حد خود رسید.

افزایش بی‌سابقه مهاجرت غیرقانونی در دولت بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات آمریکایی عنوان کرده‌اند که دستگیری‌ها برای بازداشت مهاجران متهم به عبور غیرقانونی از مرز مکزیک در ماه پایانی سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود رسیده است.

به گزارش «آسوشیتدپرس» این آمار و ارقام منتشر شده آسیب‌پذیری گسترده‌ای را به محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ، در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش برای پیروزی در دور دوم وارد می‌سازد.

طبق آخرین برآوردهای انجام گرفته شده، در دسامبر سال گذشته میزان دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک به بیش از ۲۴۹ هزار و ۷۸۵ نفر رسیده است. این میزان نسبت به دستگیری ۱۹۱ هزار و ۱۱۲ مهاجران غیرقانونی در ماه نوامبر ۳۱ درصد افزایش داشته است و نسبت به بازه زمانی مشابه در دسامبر سال ۲۰۲۲ که شمار مهاجران غیرقانونی به ۲۲۲ هزار و ۱۸ نفر رسیده بود، ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

از بین مهاجران دستگیر شده در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳، نزدیک به ۵۶ هزار و ۲۳۶ نفر از اتباع مکزیک بوده‌اند، ۴۶ هزار و ۹۳۷ نفر از اتباع ونزوئلا بوده است. طبق آمار منتشر شده، میزان دستگیری گواتمالایی‌ها و مردم هندوراس و کلمبیا هم نسبت به قبل روند افزایشی داشته است.

بیشترین میزان ورود مهاجران غیرقانونی از طریق گذرگاه مرزی دورافتاده در ایالت آریزونا تحت عنوان  منطقه توسان بوده است که بیش از ۸۰ هزار  و ۱۸۵ نفر از آنها از در این منطقه دستگیر شده‌اند.

پس از این، منطقه ریوی تگزاس که روزهای اخیر به شدت به منطقه مورد اختلاف میان بایدن و «گرگ ابوت» فرماندار این ایالت تبدیل شده است با ۷۱ هزار و ۹۵  مورد بازداشت مهاجران غیرقانونی در رتبه دوم قرار گرفته است. در نهایت سن دیگو نیز با دستگیری ۶ هزار چینی به سومین منطقه برای ورود مهاجران غیرقانونی به مرز تبدیل شده است. مجموع مهاجران غیرقانونی و مهاجرانی که طبق راه‌های قانونی جدید اجازه ورود به ایالات متحده را داشته‌اند، شمار کلی مهاجران متقاضی زندگی در آمریکا را به ۳۰۲ هزار و ۳۴ نفر رسانده است. این اولین بار است که شمار مهاجران از مرز ۳۰۰ هزار نفر عبور کرده و رکورد قبلی بیشترین میزان مهاجرت در ماه سپتامبر را که ۲۶۹ هزار و ۷۳۵ نفر بود، شکسته است.

استفاده گسترده دولت بایدن از اختیارات مربوط به طرح آزادی مشروط جهت اجازه به مهاجران برای ورود به این کشور از جمله مشکلات اصلی در زمینه سیاست‌های ‌مرزی آمریکا عنوان شده است. موضوعی که موجب تشدید اختلافات میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها شده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول