اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افزایش تولیدات شرکت نفت گچساران در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: با تبعیت از راهبردهای درست و اصولی تدوین‌شده از سوی دولت سیزدهم برنامه‌های افزایش تولید خود را محقق کردیم.

افزایش تولیدات شرکت نفت گچساران در دولت سیزدهم

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: نخستین چاه شرکت بهره‌برداری گچساران سال ۱۳۰۴ شمسی حفاری و نخستین کارخانه بهره‌برداری در مجموعه گچساران یک، سال ۱۳۲۲ با ظرفیت اسمی ۲۴۵ هزار بشکه در روز احداث و عملیاتی شد.

وی با اشاره به محصولات تولیدی این شرکت بیان کرد: نفت خام، گاز، گاز مایع و نفتا چهار محصولی می باشد که شرکت نفت و گاز گچساران تولید می‌کند، این شرکت در گستره‌ای به عرض ۱۵۰ کیلومتر و طول ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر در محدوده چهار استان فارس، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند.

کمالی عنوان کرد: مرکزیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، این شهرستان می باشد و این شرکت یکی از پنج شرکت زیرمجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با ۲۳ میدان نفتی است که هم‌اکنون ۱۶ میدان آن فعال بوده، همچنین ۸۵۷ حلقه چاه و ۱۰۵ مجموعه تفکیک‌گر در کنار چاه‌ها داریم که به هرکدام از این‌ تفکیک‌گرها تعداد قابل‌توجهی چاه متصل است.

وی گفت:شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دارای بیش از ۷‌ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط لوله نفت در قطرهای ۴ تا ۵۲ اینچ می باشد و بی‌شک نگهداری از این تجهیزات و خطوط لوله نیازمند تلاشی بی‌وقفه و با دقت بالا است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ هزار کیلومتر جاده دسترسی به چاه‌ها و تأسیسات با بیش از ۵۹ تأسیسات صنعتی مهم در این شرکت وجود دارد که شامل ۱۰ واحد بهره‌برداری، ۷ واحد نمک‌زدایی، ۹ ایستگاه تقویت فشار ضعیف گاز و سه ایستگاه گاز مایع و... است.

کمالی بیان کرد: تولید نفت در شرکت ‌بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به سقف رسید درحالی که در مقطعی از زمان‌ به حداقل ممکن رسیده بود، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با همت و دیپلماسی مثبت، مؤثر وزیر نفت، اقدام‌های اصولی و راهبردی وزارت نفت، این شرکت توانست به سقف تولید پیش از کاهش تکلیفی دست یابد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد کالای مورد نیاز صنعت نفت از داخل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین می‌شود، اضافه کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کالا با برآورد مالی ۶۶۸ میلیارد ریال از سوی شرکت گچساران تأمین شد.

کمالی ادامه داد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از ۵۰ درصدی در تأمین کالا را داشته‌ که این روند خود بیانگر این بوده که شرکت برای افزایش تولید و رسیدن به برنامه تولیدی مورد نظر در حال برداشتن گام‌هایی بلند است.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های وزارت نفت، باید ظرفیت‌های تولید حداکثری افزایش یابد و تأمین کالا، تعمیر و نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز، از اصلی‌ترین اقدام‌ها در تحقق این خواسته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه بخشی از کالاهای مورد نیاز این شرکت از سوی ستاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و بخشی دیگر نیز از سوی خود همکاران تأمین می‌شود، افزود: شرکت‌های تولیدکننده و دانش‌بنیان متناسب با نیاز شرکت‌های تولیدی فعالیت می‌کنند.

کمالی گفت: جمع‌آوری گازهای همراه از سیاست‌گذاری‌های کلان گازهای ارسالی به مشعل‌ها محقق می‌شود، بنابراین دستیابی به این مقصود با استفاده از بهترین راهکارهای تخصصی و علمی به‌صورت مستمر و از مبادی مختلف در حال پیگیری است.

 وی با بیان اینکه سه وظیفه اساسی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تعریف شده است، تصریح کرد: رسالت نخست و اصلی ما تولید نفت و گاز کشور، وظیفه دوم رسیدگی به کارکنان و خانواده‌های آنها و وظیفه سوم توجه به ولی‌نعمتان خود در محیط پیرامونی یعنی مردم با شرافت است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به نیروی انسانی در این شرکت افزود: هم‌اکنون این شرکت ۶ هزار و ۲۰۰ نیرو فعال دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۵۰ نیروی رسمی و هزار و ۵۰ نیروی قراردادی و بقیه ارکان ثالث هستند که در مجموع بعد از اضافه شدن نیروهای مشمول بند «و» و «د»، تعداد نیروهای رسمی به حدود ۳ هزار و ۵۵۰ نفر خواهد رسید.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول