اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار نمایندگان سعودی، اردنی، مصری و تشکیلات خودگردان درباره آینده غزه

منابع صهیونیست روز دوشنبه از دیدار مخفیانه نمایندگان مصر، عربستان سعودی، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف تصمیم‌گیری بر سر آینده نوار غزه خبر دادند.

دیدار نمایندگان سعودی، اردنی، مصری و تشکیلات خودگردان درباره آینده غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع صهیونیست امروز (دوشنبه) از دیدار مخفیانه نمایندگان مصر، عربستان سعودی، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف تصمیم‌گیری بر سر آینده نوار غزه خبر دادند.

روزنامه «جروزالم پست» به نقل از چند منبع مطلع نوشت که این دیدار مخفیانه حدود یک هفته قبل در ریاض برگزار شد و درباره طرح‌هایی برای اداره نوار غزه در دوران پس از جنگ کنونی بود.

در این گزارش آمده است که شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین درباره راه‌هایی که می‌توان از طریق آن یک «تشکیلات خودگردان جدید» بخشی از مدیریت نوار غزه را برعهده بگیرد، صحبت کردند.

جروزالم‌پست ادامه داد: «این نشست نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان و کشورهای عربی در حال دستیابی به پیشرفت‌هایی در طراحی اقدامات برای فردای پس از اتمام جنگ کنونی غزه هستند».

این منابع همچنین گفتند که در کابینه رژیم صهیونیستی نیز گفتگوهای مشابهی با موضوع اداره نوار غزه پس از جنگ در حال انجام شدن است ولی هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

این روزنامه با بیان اینکه نشست ریاض توسط «مساعد بن محمد العیبان» مشاور امنیت ملی عربستان سعودی سازمان‌دهی شده بود، نوشت که «ماجد فرج» رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین، «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر و «احمد حسنی» همتای اردنی او نیز در این نشست شرکت داشتند.

منابع مطلع با بیان اینکه تل‌آویو نیز در جریان برگزاری این نشست قرار گرفته بود، توضیح دادند که نمایندگان سعودی، مصر و اردن صراحتاً به تشکیلات خودگردان گفتند که باید اصلاحاتی جدی در این نهاد انجام شود تا دوباره قدرت مدیریت را به دست بیاورد.

در این گزارش همچنین آمده است که سعودی‌ها در این نشست تاکید کردند که هنوز هم مایل به حرکت در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند اما در ازای انجام گام‌های عملی و غیرقابل برگشت توسط اسرائیل و جامعه جهانی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته بود که دیدگاه این کشور با اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره آینده غزه تفاوت دارد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول