اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| معرفی سامانه اصالت سنج و جستجو پایان نامه دانشگاه آزاد

سامانه اصالت‌سنج و جستجو پایان نامه دانشگاه آزاد به منظور ارتقای کیفیت پروپوزال، پایان نامه و رساله‌های دانشجویان و همچنین جلوگیری از سرقت علمی و ادبی راه اندازی شده است.

میز دانشجو| معرفی سامانه اصالت سنج و جستجو پایان نامه دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سامانه اصالت‌سنج و جستجو پایان نامه دانشگاه آزاد به منظور ارتقا کیفیت پروپوزال، پایان نامه و رساله های دانشجویان و همچنین جلوگیری از سرقت علمی و ادبی راه اندازی شده است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای ورود به سایت مشابهت یاب به نشانی  pc.iaun.ac.ir  باید ابتدا اقدام به احراز هویت در این سامانه کنند.

با توجه به اهمیت بالای امور پژوهشی و تعداد بالای مقالات علمی، دانشگاه آزاد برای جلوگیری از کپی برداری و سرقت ادبی و همچنین بهبود کیفیت مقالات و مطالعات دانشجویان در راستای ارائه پروپوزال، پایان نامه و رساله اقدام به راه اندازی سامانه مشابهت یاب کرده است.

با استفاده از سامانه اصالت سنج درصد مشابهت با سایر مقالات و منابع الکترونیکی بررسی می‌شود. حد مجاز درصد مشابهت برای پایان نامه‌های مقطع ارشد در این سامانه زیر ۲۰ درصد و برای رساله‌های دکتری زیر ۱۰ درصد است، در صورتی که مشابهت بیش از این مقدار باشد، پایان نامه و رساله برگشت می‌خورد و دانشجو باید پس از اصلاح مجدد فایل مربوطه را در این سامانه برای اصالت سنجی بارگذاری کنند.

* معرفی سامانه اصالت سنج و جستجو پایان نامه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد برای ارزشیابی پروپوزال ها، پایان نامه‌ها و رساله های دانشجویان اقدام به معرفی سامانه اصالت سنج و جستجو پایان نامه دانشگاه آزاد pc.iaun.ac.ir کرده است تا با استفاده از امکانات این سایت از هر گونه سرقت علمی و ادبی جلوگیری کنند. مهم ترین نوع سرقت ادبی که در این سامانه مورد برررسی قرار می‌گیرد کپی برداری است. 

دانشجویان تحصیلات تکمیلی پس از بارگذاری فایل خود در این سامانه معمولا بعد از بیست دقیقه می‌توانند نتیجه مشابهت یابی را مشاهده کنند. زمان دریافت نتیجه، در این سامانه میزان تشابه کل با سایر منابع اعلام می‌شود که برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری حد مجاز قبولی آن متفاوت است.

همچنین دانشجویان می‌توانند پیش از اصالت سنجی در بخش جست و جو پایان نامه ها، مطالب مشابه را مشاهده کنند. علاوه بر این مشاهده مقالات، پروپوزال و پایان نامه های مشابه می‌تواند اطلاعات دانشجویان را افزایش دهد و از انتخاب موضوعات تکراری برای پروپوزال جلوگیری کنند.

در صورتی که درصد تشابه کل برای دانشجویان ارشد ۲۰ درصد به بالا باشد، حد مجاز قبولی در اصالت سنجی را دریافت نخواهند کرد و باید بعد از ویرایش، مجددا فایل خود را در این سامانه بارگذاری کنند. برای دانشجویان دکتری هم به همین ترتیب است با این تفاوت که درصد تشابه باید زیر ۱۰ درصد باشد.

* نحوه جستجو پایان نامه در سایت اصالت سنج دانشگاه آزاد

دانشجویان می توانند از طریق سامانه مشابهت یاب، مقاله‌های مرتبط با حیطه پژوهش خود را شناسایی کنند و از انتخاب موضوع تکراری اجتناب کنند. در واقع دانشگاه آزاد با راه اندازی این سامانه علاوه بر ارزشیابی محتوای پایان نامه‌ها و رساله‌ها از ایجاد موضوعات تکراری برای نگارش مقاله جلوگیری کنند.

نحوه جستجو پایان نامه در سایت اصالت سنج دانشگاه آزاد به این صورت است که ابتدا وارد سایت مشابهت یاب دانشگاه آزاد به نشانی pc.iaun.ac.ir می شوید. بدون نیاز به اینکه وارد پورتال خود شوید و نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید، در همان انتهای صفحه نخست، نام پایان نامه یا کلمات کلیدی مرتبط را در کادر مربوطه وارد کنید و سپس بر روی عبارت جست و جو کلیک کنید.

سپس نتایج یافت شده برای عبارت سرچ شده توسط شما نمایش داده خواهد شد. تعداد مطالب یافت شده به همراه نام کامل مقالات، شماره مقاله، نام نویسندگان و بخشی از چکیده هر مقاله به صورت کامل قابل رویت خواهد بود.

حال به بررسی سوالات متداول شما می‌پردازیم.

 سامانه اصالت سنج دانشگاه آزاد چه امکاناتی دارد؟

 در سامانه مشابهت یاب دانشگاه آزاد مقالات دانشجویان ارزشیابی شده و درصد تشابه به آن‌ها ارائه می‌شود. 

درصد تشابه بر اساس چه معیار های در سامانه اصالت سنج دانشگاه آزاد سنجیده می‌شود؟

درصد تشابه بر اساس معیار های متفاوتی از جمله کپی برداری سنجیده می‌شود.

 حد مجاز درصد تشابه برای دانشجویان ارشد و دکتری متفاوت است؟

حد مجاز درصد تشابه برای دانشجویان ارشد و دکتری به صورت مستقل تعریف شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول