اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبرخوب| رشد ۵۰ درصدی بارش‌ها بر فراز دریاچه ارومیه

اینجا همیشه زندگی جریان دارد. وقتی می‌شنویم، دانش آموزی ایرانی جایزه ۸۰۰ یورویی خود را بخشیده، ماهواره‌های ایرانی حسابی سر و صدا به پا کرده اند، دریاچه ارومیه جانی دوباره گرفته و مردم هم بیشتر هوای هم را دارند، زندگی طور دیگری به جانمان می‌نشیند، پس اخبار خوب امروز را از دست ندهید.

خبرخوب| رشد ۵۰ درصدی بارش‌ها بر فراز دریاچه ارومیه

گروه خبرخوب: همین که اینجا هستید و ما را در یک بسته خبرخوب دیگر همراهی می‌کنید، یعنی نگاهتان به دنیا، مثبت و دافع انرژی‌های منفی هستید، اما بالاخره آدم‌ها بنا به اقتضای شرایط ممکن است بعضی روزها، حال و احوال مساعدی نداشته و دنیا را به کام خود نبینند که خب این هم خودش فرصتی است برای حرکت رو به جلو اما با این حال اگر متوجه شدید، انرژیتان رو به افول است و مثبت نگری‌تان دچار خدشه شده، حتما به نسخه طلایی شکرگزاری چنگ بیندازید، چرا که براساس مطالعات صورت گرفته، شکرگزاری ضمن یادآوری تمام آنچه از نعمت‌های ارزشمند خداوند در اختیار دارید، هورمون‌های شادی‌آور را در بدنتان ترشح و شما را به همان آدم مثبت نگر همیشگی تبدیل می‌کند. 


محمدتقی محرابی دانش آموزی که جایزه خود را بخشید

جایزه ۸۰۰ یورویی تقدیم به انصارالله یمن
چه چیز شیرین‌تر از اینکه در یک مسابقه جهانی تحت عنوان جایزه اربعین شرکت کنی، عنوان دوم را به دست آوری و یک جایزه ۸۰۰ یورویی هم نصیبت شود؟ شما بودید با این جایزه چه می‌کردید؟ قاعدتا جواب‌ها متفاوت است و هرکس متناسب با نیاز خود برای این مبلغ برنامه ریزی می‌کند اما صاحب واقعی این جایزه که دانش آموزی اهل فارس است و در پایه دوازدهم تحصیل می‌کند، برنامه خاص‌تری برای این جایزه داشته و اقدامش حسابی تحسین برانگیز است. 
محمدتقی محرابی که شاید بهتر باشد از او به عنوان یک قهرمان واقعی یاد کنیم، دانش آموز مدرسه نمونه دولتی امام رضا (ع) شهرستان فیروزآباد فارس است که در رویداد جهانی جایزه اربعین در بخش «سفرنامه» موفق به کسب رتبه دوم شد و پس از دریافت جایزه‌اش با صدور بیانیه ای، جایزه ۸۰۰ یورویی خود را به انصارالله یمن اهدا کرد. اقدامی که فراتر از بعد مالی، به لحاظ معنوی حائزاهمیت است و برای کل دنیا، پیام‌هایی چون حق طلبی و ظلم ستیزی به همراه دارد. 


واکنش رسانه های خارجی به پرتابگر ماهواره های ایرانی

ماهواره‌هایی که به چشم خارجی‌ها آمدند
وقتی از ماهواره بر سیمرغ شنیدیم که ۳ ماهواره ایرانی «مهدا»، «کیهان۲» و «هاتف۱» را با موفقیت به فضا رسانده، حسابی ذوق کردیم و یکبار دیگر به توانمندی نیروهای متخصص کشورمان بالیدیم. ما ایرانی‌ها حتی اگر گاهی اختلافات درون خانوادگی داشته باشیم، باز هم آنقدر عرق ملی داریم و از خودتحقیری بیزاریم که هر موفقیتی به ویژه در سطوح فراملی، غرورمان را برمی انگیزد و دلمان می‌خواهد فریاد بزنیم اینجا ایران است و ما ایرانی! 
می‌گفتیم؛ طی چند روز گذشته، ماهواره‌های ایرانی به قدری سر و صدا کردند و توان کشورمان در صنعت هوافضا را به رخ دنیا کشیدند که دیگر نیازی به توضیح و تفسیر بیشتر ندارند و همین بس که بگوییم، این پیشرفت و تکنولوژی نیز مثل همه دستاوردهای علمی ایران، به قدری به چشم دنیا و رسانه‌هایش آمده که از آن در سرتیتر خبرهایشان یاد می‌کنند؛ رسانه‌هایی همچون رویترز، فرانسه ۲۴ و دویچه وله که بازتاب خبری‌شان را می‌توانید در عکس بالا مشاهده کنید و باز هم به افتخار نام ایران و دانشمندانش تمام قد بایستید. 


بارش های محدوده دریاچه ارومیه ۵۰ درصد بیشتر از زمان مشابه سال قبل

چه کسی می‌گوید ابردزدها از خدا تواناترند؟ 
در این چند وقت، مباحثی چون ابر دزدی و کاهش بارش‌ها در ایران، به قدری دل نگرانی مردم را بالا برد که خیلی‌ها دیگر امیدی به بارش نداشتند و جنگ آب را شروع شده می‌دانستند. دراینکه چه اتفاقی درحال وقوع بود و چه بر سر ابرهای باران‌زا می‌آمد، هنوز هم شایدهای زیادی وجود دارد و کسی صحت و سقم این به اصطلاح ابردزدی را تایید و تکذیب نمی‌کند، اما آنچه از بارش‌های اخیر پیداست، اینکه قدرت خداوند بر هر قدرتی برتری دارد، به طوریکه هم اکنون شاهد بارش‌های خوبی در محدوده دریاچه ارومیه و حتی جان گرفتن این تشنه جذاب هستیم. 
رستگاری مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از افزایش بیش از ۵۰درصدی بارش‌های نسبت به سال گذشته در این منطقه خبر داده و گفته: «طی سال آبی جاری ۱۳۷.۲ میلیمتر بارش در استان ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۸۹.۷۹ میلیمتر بوده؛ یعنی رشد ۵۲.۸ درصدی بارش‌ها نسبت به دوره مشابه سال آبی قبل و رشد ۳ درصدی نسبت به دراز مدت.» 
این خبر را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در این روزهایی که دریاچه ارومیه، کم و بیش رنگ و روی آبی به خود گرفته، مسئولان این حوزه نیز دست بجنبانند و کاری برای پایان کابوس دریاچه ارومیه انجام دهند تا بیاییم و با خیال راحت، نه از جان گرفتن موقت بلکه از احیای این سرمایه ملی برایتان بگوییم. 


صحنه ای از دستگیری دزد موتورسوار با همکاری مردم

جسارت و همدلی مردم در دستگیری دزد موتورسوار
تجهیز دزدها به انواع و اقسام سلاح‌های سرد، همیشه این نگرانی را برای مالباخته‌ها و شاهدان ماجرا به وجود می‌آورد که مبادا با اقدامی دفاعی، جانشان را نیز به خطر بیندازند، چه بسا که خیلی اوقات به جای رویارویی با دزدها، قید مال و اموالشان را می‌زنند که البته استدلالشان نیز در اکثر مواقع درست است. به هرحال دوئل تن به تن با چند دزد مجهز به ابزارهای مختلف که عزمشان را جزم کرده‌اند برای شبیخون به مال مردم، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، اما با این حال در بعضی مواقع هم با یک واکنش به جا و البته کمی مسئولیت‌پذیری در قبال همنوعان، می‌توان دزدها را ناکام گذاشت؛ درست مثل واکنش مردان مشهدی که در عکس بالا می‌بینید. 
در این جریان، ابتدا یکی از مردان حاضر در صحنه، دزد موتور سوار را متوقف می‌کند و سپس دیگر مردان آن دور و بر به جای آنکه با بی‌تفاوتی از محل واقعه دور شوند، با شجاعت و غیرتی که از مردان ایران سراغ داریم، یکی یکی به هم ملحق می‌شوند تا دزدها را گیر بیندازند که این کارگروهی متعهدانه به خوبی نیز جواب می‌دهد. 

این چنین شکرگزاری کنید
در ابتدای این بسته خبری از شکرگزاری به عنوان عاملی بسیار مهم برای رسیدن به حال خوب اشاره کردیم اما واقعا بهترین روش‌ها برای شکرگزاری چیست؟ امام صادق (ع) می‌فرمایند: «خدا هر نعمتی کوچک یا بزرگ به بنده‌ای دهد و او بگوید الحمدلله، شکرش را به جا آورده است. همچنین خدا هر نعمتی به بنده‌اش دهد که آن را از دل بفهمد، شکرش را ادا کرده است.» البته در کلام ائمه اطهار (ع) علاوه بر شکر زبانی و قلبی، شکر عملی همچون اقداماتی چون انفاق، صله رحم، دستگیری از یتیمان، کم کردن از آلام بیماران، تعظیم شعائر و… نیز به عنوان روش‌های مهم شکرگزاری عنوان شده که اتفاقا هرکدام از آن‌ها به تنهایی نقش مستقیمی در بهبود حال آدم‌ها دارد، بنابراین از شکرگزاری و روش‌های آن برای حال خوبتان غافل نشوید. 
خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 
منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول