اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

روزگار خوش در انتظار تالاب هشیلان

محمدحسین فلاحتی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان کرمانشاه گفت: با تأمین آب تالاب هشیلان از طریق سراب «سبزعلی» که در حال حاضر سرریز شده، شاهد بهبودی شرایط ماندگار تالاب هشیلان خواهیم بود.

روزگار خوش در انتظار تالاب هشیلان

محمدحسین فلاحتی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: با سرریز شدن سراب سبزعلی که تأمین‌کننده آب تالاب هشیلان هست و در حال حاضر پر از آب است به تالاب هشیلان جان تازه‌ای در تالاب دمیده می‌شود.

وی احیاء کامل تالاب را نیازمند بارندگی مناسب دیگر دانست و افزود: با بارش نزولات آسمانی دیگر احتمالاً شاهد احیاء مناسب تالاب به‌صورت ماندگار در امسال باشیم.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان کرمانشاه یک خبر خوبی در خصوص تالاب هشیلان عنوان کرد: با این شرایط تالاب هشیلان تا تیر و مرداد سال آینده همچنان دوام بیاورد.

*تالاب هشیلان - اکوسیستم آبی کرمانشاه


وی بابیان این‌که در راستای بهبود وضعیت تالاب در فصل گرمای طرح‌های خوبی در دست اقدام است، ادامه داد: با الحاق آب رودخانه «راز آور» از مسیر کانال سد گاوشان به تالاب شاهد اتفاقات خوبی در خصوص بهبود وضعیت تالاب خواهیم بود.

تالاب هشیلان در بخش مرکزی استان کرمانشاه و در مسیر جاده کرمانشاه به روانسر، در روستای الهیارخانی قرار دارد و ۱۱۰ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل‌شده دارد که در فصل‌های بارش باران بیشتر آن‌ها به زیرآب می‌روند و همواره به‌عنوان یک اکوسیستم آبی موردتوجه علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی بوده است.

پایان پیام/ 3851

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول