اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

معاون رییس‌جمهور: سال آینده ۵۰ طرح و پروژه در لرستان تکمیل می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور توازن توسعه و عدالت بین استانی را یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: سال آینده ۵۰ طرح و پروژه در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون رییس‌جمهور: سال آینده ۵۰ طرح و پروژه در لرستان تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، داوود منظور ظهر امروز در آئین آبگیری سد ایوشان، ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: خدا را شاکریم به برکت جمهوری اسلامی امروز شاهد این هستیم که علی‌رغم همه فشارهای خارجی اما کشور رو به پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: لرستان از استان‌هایی است که با توجه به عقب‌ماندگی‌های تاریخی، باید ویژه به آن توجه کنیم و به پروژه‌ها و طرح‌های زیرساختی آن شتاب دهیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا پایان سال آینده ۵۰ طرح و پروژه در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در حوزه آموزش عالی، بهداشت، آبرسانی، سد و ... طرح‌های زیادی در استان داریم که با جدیت پیگیری می‌شود.

منظور بیان داشت: در سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد می‌دانیم که شاخص‌های توسعه‌یافتگی را در بین استان‌های مختلف به هم نزدیک کنیم.

 وی، توازن توسعه و عدالت بین استانی را یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم عنوان و تصریح کرد: در تلاش هستیم پروژه‌های نیمه‌تمام کشور را به نتیجه برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به آبگیری سد تاج امیر دلفان، تصریح کرد: از سال ۹۰ این طرح شروع و تا ابتدای این دولت ۴۰ درصد پیشرفت داشت، اما به همت دولت سیزدهم امروز شاهد بهره‌برداری از این سد هستیم.

منظور ادامه داد: امیدواریم با توسعه کشاورزی روزآمد و با استفاده از روش‌های نوین در لرستان با ظرفیت‌های توسعه کشاورزی و دامداری، بتوانیم اشتغال، تولید، ارزش افزوده و رفاه بالاتر را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری لرستان به ۹ درصد کاهش یافته، افزود: همچنین رشد اقتصادی در لرستان طی ۲ سال اخیر شتاب گرفته و از ر‌کورد اقتصادی خارج شدیم.

معاون رئیس‌جمهور بیان داشت: مجموعه این طرح‌ها با هدف حمایت توسعه کسب و کارها و حدمات عمومی برای مردم است.

معاون رئیس جمهور آبیاری سد ایوشان را از کارهای بزرگ دولت خواند و گفت: ۱۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مشروب می‌شود.

منظور ادامه داد: آب الفبای عمرانی است و ما باید بتوانیم آن را به خوبی مدیریت، تجمیع و ذخیره سازی کرده و با بهره‌وری به کار گیریم.

وی با بیان اینکه لرستان ظرفیت بالایی در زمینه تامین کالاهای اساسی دارد، افزود: در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، گیلان و مازندران نباید واردکننده کالاهای اساسی باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: واردات بیش از ۱۵ میلیارد دلار کالاهای اساسی نشان می‌دهد به خوبی از این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم.

منظور، سیاست دولت را حمایت از تولید کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: با خرید تضمینی گندم در سال گذشته و با قیمت مناسب، امسال شاهد بودیم که ده و نیم میلیون تن گندم تولید و خریداری شد.

وی اظهار کرد: در خصوص برنج، دانه‌های روغنی و سایر محصولات اساسی کشاورزی نیز باید رویکرد مشابهی را دنبال کنیم و به زودی بتوانیم جشن خودکفایی محصولات کشاورزی را بگیریم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه پروژه‌های بیمارستانی لرستان نیز به طور خاص مورد توجه ما قرار دارد، گفت: امروز از بیمارستان نیایش بازدید خواهیم کرد و با پشتبانی لازم این پروژه را به هر چه زودتر بهره‌برداری برسانیم. 

منظور تصریح کرد: تا پایان سال، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های استانی اختصاص خواهیم داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول