اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اسرائیل گذرگاه مرزی نیتسانا را «منطقه بسته نظامی» اعلام کرد

ارتش اسرائیل امروز چهارشنبه گذرگاه مرزی «نیتسانا» را منطقه بسته نظامی اعلام کرد.

اسرائیل گذرگاه مرزی نیتسانا را «منطقه بسته نظامی» اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش اسرائیل امروز چهارشنبه اعلام کرد منطقه حوالی گذرگاه مرزی «نیتسانا» (در مرز مصر و فلسطین اشغالی) را «منطقه بسته نظامی» اعلام کرده است.

در روزهای گذشته معترضان، از جمله اعضای خانواده اسرای اسرائیلی این گذرگاه را مسدود کرده و خواستار قطع هر گونه کمک به غزه تا زمان آزادی تمام اسرا شده‌اند.

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته معترضان در روزهای گذشته پرچم‌ها و پلاکاردهایی به دست داشته‌ادن که روی آن نوشته شده است: «کمک‌های انسانی برای گروگان‌ها کجاست؟»

نیتسانا یکی از دو گذرگاه موجود میان اسرائیل و غزه است. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد فرمانده واحد جنوبی بعد از ارزیابی این وضعیت تصمیم گرفته این منطقه را «منطقه بسته نظامی»  اعلام کند.

مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند. طرحی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

یک مقام ارشد در جنبش حماس هم امروز خبر داد که ابتکار پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل سه مرحله است. مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است. مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است. مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول