اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کار قرآنی فاخرترین فعالیت فرهنگی در انقلاب است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در اختتامیه هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی گفت: فعالیت های قرآنی فاخر ترین کار فرهنگی در انقلاب است و بخش عمده برای تربیت قاری و حافظ برای نسل آینده مطمئن باشید این انقلاب آسیبی نخواهد دید .

کار قرآنی فاخرترین فعالیت فرهنگی در انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در اختتامیه هفتمین مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی بخش پسران اظهار داشت: اصلی ترین ماهیت انقلاب فرهنگی است و مردم به سبب آرمان ها و ارزش های الهی قیام کردند تا بتوانند مفاهیم فرهنگی که مورد غفلت قرار گرفته بود را احیا کنند. 

وی، با طرح این پرسش که اگر ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی است آیا مردم و مسئولان برنامه های فرهنگی را اولویت خود قرار می دهند یا نه ؟ افزود: وضع قوانین مطابق با ماهیت فرهنگی جامعه سازگاری دارد و در منابع چه اولویتی های و اعتباراتی برای فرهنگی دیده شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: دولت انقلابی سیزدهم که به ارزش های اصیل انقلابی باور دارد و در عمل نشان داده است بیش از گذشته باید تلاش کند تا در جامعه تحقق یابد.

عبادی زاده عنوان کرد: کاری که آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان قرآنی انجام می دهد برگرفته از توصیه رهبر انقلاب است و رویکرد قرآنی باید در تمام کارهای قرار گیرد.

وی افزود:  فعالیت های قرآنی فاخر ترین کار فرهنگی در انقلاب است و بخش عمده برای تربیت قاری و حافظ برای نسل آینده مطمئن باشید این انقلاب آسیبی نخواهد دید.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه اولویت اول باید در نگاه به قرآن باشد، اضافه کرد: در صدر اولویت تمام دستگاه های فرهنگی و غیر فرهنگی توجه به اهمیت  زیر ساخت های قرآنی و متون آموزشی قرار گیرد.

حجت الاسلام عبادی زاده خاطرنشان کرد: نقش حرکت های مردمی در حوزه قرآنی کمرنگ شده است و مردم در توجه و اهمیت به قرآن خود را کنار نکشند و همه ثمن ها و فعالان قرآنی از ظرفیت مردمی بهره ببرند و  تا نقش مردم در فرهنگ علوم قرآنی پررنگ شود و این نیز با اقناع سازی افراد تاثیر گذار جامعه مانند رسانه ها، اساتید دانشگاه ، معلم و روحانیون صورت می گیرد.

 پایان  پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول