اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

عضویت رایگان و بخشودگی جرائم در کتابخانه‌های عمومی همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان تا ۲۲ بهمن ماه رایگان و جرایم دیرکرد کتاب به شرط بازگشت بخشوده می‌شود.

عضویت رایگان و بخشودگی جرائم در کتابخانه‌های عمومی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عاطفه زارعی  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن اداره کل کتابخانه‌ها اظهار کرد: در راستای ترویج و تفهیم ابعاد انقلاب اسلامی و زدودن غبار تحلیل‌های نادرست و مغرضانه از رویدادها، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۴ برنامه فرهنگی در ۱۱۸ کتابخانه عمومی پیش‌بینی شده که در حال اجراست افزود: در شهرستان همدان ۱۸۱ برنامه، ملایر ۱۸۰ برنامه، شهرستان نهاوند یکصد برنامه، شهرستان درگزین ۴۰ برنامه، کبودراهنگ ۱۲۰ برنامه، تویسرکان ۹۰ برنامه، رزن ۵۷ برنامه، اسدآباد ۷۲ برنامه، فامنین ۶۷ برنامه و در کتابخانه مرکزی ۱۷ برنامه تدارک دیده شده که در حال اجراست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تصریح کرد: شاخص‌ترین این برنامه‌ها عبارتند از عصر شعر فجرآفرینان پایتخت تاریخ و تمدن، گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان (جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن)، غرفه فرهنگی در پیاده‌راه بوعلی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه و مسابقه بزرگ کتابخوانی فصل انتخاب است.

وی به شمار دیگری از برنامه اشاره کرد و گفت: پرداختن به مسئله جهاد تبیین و روشنگری برای حضور پرشور در انتخابات برای دخیل شدن در سرنوشت کشور، برگزاری ایستگاه نقاشی متری در کتابخانه‌ها، نمایشگاه‌های کتاب با موضوع انقلاب اسلامی و انتخابات و دعوت از شخصیت‌های فرهیخته و معتمد به عنوان سخنران برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت انتخابات عناوین دیگر است.

زارعی به دیدار و تکریم خانواده‌های شهدا و حضور در مزار شهدا، تدارک ویژه برنامه‌های محافل ادبی و قرآنی در راستای اهمیت مقاومت و ظلم‌ستیزی در مکتب اسلام و سیره حضرت رسول اکرم(ص) همزمان با روز مبعث، برپایی مراسم جشن انقلاب همراه با ندای الله اکبر و نورافشانی در کتابخانه‌های مرکزی استان و شهرستان‌ها اشاره کرد.

وی درباره عضویت رایگان و بخشودگی جرائم تصریح کرد: علاقه‌مندان از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه سامان و پرتال‌های کتابخانه‌ای و دریافت کد تخفیف عضویت رایگان، به عضویت کتابخانه مورد نظر خود درآیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تأکید کرد: اعضایی که منابع امانی‌ آنها شامل جرائم دیرکرد می‌شود، در صورتی که در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکرد خواهند شد.

وی در بخش دیگر درباره رشد کتابخانه‌ها پس از پیروزی انقلاب اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۹ کتابخانه عمومی شهری در استان همدان وجود داشت که امروز به برکت این نظام مقدس ۱۱۸ کتابخانه در شهرها و روستاهای استان برپا شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی نیز از ۴۰ هزار نسخه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه رسیده و سرانه کتاب به ازای هر ۱۰۰ نفر از ۳.۶۷ به ۸۷ ارتقا یافته است.

وی یادآور شد: درصد عضویت مردم در کتابخانه‌های عمومی نیز از چهار دهم جمعیت استان در سال ۵۷ به ۴.۶۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در پایان تأکید کرد: زیربنای کتابخانه‌های عمومی از ۳ هزار و ۶۲۷ متر مربع به ۴۸ هزار و ۱۷ متر مربع ارتقا یافته به طوری که سرانه زیربنا از سی و سه صدم به ۲.۷۶ درصد رسیده است.

پایان پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول