اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

رکورد بی سابقه ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۹۱ هزارو ۴۵۹ قطعه جوجه ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان انجام شده و این یک رکورد بی سابقه در پرورش مرغ گوشتی در سیستان وبلوچستان محسوب می‌شود.

رکورد بی سابقه ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان

سید محمد رضا سیدحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: به منظور تأمین گوشت مرغ موردنیاز بازار با همت پرورش دهندگان مرغ ،از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۹۱ هزارو ۴۵۹ قطعه جوجه ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان انجام شده و این یک رکورد بی سابقه در پرورش مرغ گوشتی در سیستان وبلوچستان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: با این میزان جوجه ریزی افزون بر ۳۳هزار و ۸۱۵ تن گوشت مرغ در استان سیستان وبلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی با اشاره به استمرار جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان گفت:میزان جوجه ریزی دی ماه سالجاری را ۲میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۳۵ قطعه اعلام و تصریح کرداین میزان جوجه ریزی ماهیانه نیز یک رکورد تاریخی برای مرغداری های سیستان وبلوچستان بشمار می‌رود.

سیدحسینی بیان کرد: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ و تخم مرغ،در حال حاضر ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه ای با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

این مسئول بیان کرد: اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای با ظرفیت جوجه ریزی ۸ میلیون قطعه در هر دوره ،در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید هستند.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول