اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تاکید وزیر اقتصاد به همکاری بخش خصوصی و دولت برای تنظیم بازار شب عید

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نظام تامین ارز کشور متعهد به تامین ارز باشد و از طرفی فعالان بخش خصوصی متعهد به ثبات بخشی به قیمت‌ها باشند تا دغدغه دولت برای کنترل بازار شب عید و رمضان رفع و منفعت آن نصیب فعالان اقتصادی و مردم شود.

تاکید وزیر اقتصاد به همکاری بخش خصوصی و دولت برای تنظیم بازار شب عید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید احسان خاندوزی امروز در یکصد و هجدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بعد از هشت ماه توقف، گفت: مقام معظم رهبری در این بهمن ماه در بازدید از نمایشگاه توانمندی تولید داخلی بازدیدی داشتند که اکنون نیز بخشی از فرمایشات ایشان در این جلسه پخش شد ، ایشان در آن جلسه دو  کلید واژه پر بسامد داشتند که نخست موضوع رفع موانع کسب و کار و تاکید بر نقش آفرینی بخش خصوصی بود‌.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: رهبر انقلاب در نمایشگاه فرمودند از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه ها استفاده شود که این تاکید راه‌گشایی است و فکر میکنم باید  شاه بیت توافق و صدایی که باید از دولت و بخش خصوصی منعکس شود، محقق کردن همین عبارت هاست و اینکه از ثمرات آن در تصمیم ها استفاده سود و در دستور کار عملی قرار گیرد تا اقتصاد از مواهب آن برخوردار شود.

وی بیان داشت : با توجه به اینکه در هدف گذاری امسال موضوع رشد تولید و مهار تورم در دستور کار قرار دارد، به نظر می رسد، در پایان سال دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مجموعه‌ای از دستاوردها و نقاط مثبت و موانع و چالش های فعالان اقتصادی در سال جاری را احصا کند تا در اختیار روسای قوا قرار گیرد و دفتر مقام معظم رهبری نیز صدای فعالان بخش خصوصی را در یک ارزیابی مدون داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: نکته دوم اینکه با توجه به اینکه در یک و نیم ماه پایانی سال قرار داریم، جدا از موضوع همیشگی تامین بازار شب عید که مقارن با ماه رمضان است و مساله ثبات قیمت ها مطرح است سرفصل دیگر تعامل دولت و بخش خصوصی را می توان در این برهه تعریف کرد و از سویی نظام تامین ارز کشور متعهد باشد، در کمترین زمان میزان ارز لازم را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد که البته در روزهای اخیر نیز شاهد آن بودیم.

وی بیان داشت: از طرفی بخش خصوصی در بازار برای ثبات بخشیدن به قیمت‌ها اهتمام کنند تا دغدغه دولت برای کنترل شب عید و ماه مبارک رمضان در یک همکاری  برد- برد تفاهمی، اجتماعی دولت و بخش خصوصی شما بگیرد و منفعت آن را فعالان اقتصادی و مردم کسب کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول