اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اقدام دولت بایدن برای اخراج مهاجران مکزیکی از آمریکا

آمریکا پروازهای اخراج مهاجران به قلب مناطق مکزیک را بی‌هیچ سر و صدایی از سر می‌گیرد.

اقدام دولت بایدن برای اخراج مهاجران مکزیکی از آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات آمریکا و مکزیک عنوان کرده‌اند که ایالات متحده در سکوت اخراج برخی از مهاجران مکزیکی را به واسطه پروازهایی که آنها را از مرزهای جنوبی این کشور دور می‌کند، از سر گرفته‌ است.

به گزارش «نیویورک تایمز» این اقدام تا حدی برای جلوگیری از تلاش‌های مکرر مهاجران مکزیکی برای ورود به ایالات متحده طراحی شده است. دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، عنوان کرده‌اند که اولین پرواز به مورلیا، شهری در مرکز مکزیک و صدها مایل دورتر از نزدیکترین گذرگاه مرزی آمریکا با بیش از ۱۰۰ نفر مکزیکی انجام شد.

یکی از مقامات ناشناس مکزیکی هم عنوان کرده است، انتظار می‌رود این پروازها به طور منظم ادامه پیدا کند. پرواز انجام گرفته شده اولین پرواز از این نوع در دو سال گذشته بوده است.

مقامات ایالات متحده به طور معمول مکزیکی‌ها را از طریق زمین و همان نزدیک مرز از کشور اخراج می‌کردند، با این حال، اکنون تعداد مکزیکی‌هایی که وارد ایالت‌های مختلف آمریکا می‌شوند، طی ماه‌های اخیر افزایش پیدا کده است و همین موضوع موجب شده تا مقامات آمریکا راه‌های بهتری برای منصرف کردن مردم از سفر به این کشور پیدا کنند.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که دولت بایدن در تلاش است تا بزرگترین موج مهاجرت‌های کنترل نشده در تاریخ آمریکا را مهار کند. چرا که مردم از فقر، بی‌ثباتی سیاسی و خشونت در آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و مناطق دیگر فرار می‌کنند.

هفته گذشته رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرد با درخواست از کنگره اختیارات خود را برای بستن مرزها به عنوان یک مسوولیت سیاسی به دست گیرد. آمریکا پروازهای مربوط به اخراج مکزیکی‌ها را در سال ۲۰۲۲ متوقف کرد. زمانی که مقامات توجه زیادی به تعداد سرسام آور مهاجرانی که از هائیتی و ونزوئلا وارد کشور می‌شدند، معطوف کردند.

با این حال موج خشونت‌های مرگبار پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در مکزیک زمینه فرار ساکنان بیشتری را فراهم کرده است. طوری که ۵۶ هزار نفر مکزیکی در ماه دسامبر توسط ماموران مرزی دستگیر شدند که این بیشترین تعدادی بود که از بهار گذشته از مرز عبور کردند.

کارشناسان مهاجرت می‌گویند، از سر گیری روند این پروازها با هدف سخت‌تر کردن عبور مجدد مهاجران از مرزهای جنوبی آمریکا برای ورود به این کشور است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول