اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرعامل راه‌آهن: مشکل ترمز ۸۰۰۰ دستگاه واگن باری رفع شد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن امروز از رفع مشکل ترمز ۸۰۰۰ دستگاه واگن باری خبر داد و گفت: حواله مالی (کاربرگ) استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید پس از طی ۷۰ خوان، بالاخره امضا شد.‌

مدیرعامل راه‌آهن: مشکل ترمز ۸۰۰۰ دستگاه واگن باری رفع شد

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی، قراردادهای مربوط به حواله مالی (کاربرگ) شرکت‌های حمل و نقل ریلی به ارزش 658 میلیارد تومان بین مدیرعامل راه‌آهن و مدیران شرکت‌ها امضا شد، همچنین 685 دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی افزوده شد.

در حاشیه این مراسم، سیدمیعاد صالحی با اشاره ‌پیشرفت‌های خوب دولت در بخش ریلی اظهار داشت: ما وام‌دار میراث بدهی و انباشت تعمیر چند هزار میلیارد تومانی دولت قبل هستیم، ‌با فروکش کردن همه‌گیری کرونا مشکلات نمایان شد، اما ‌خوشبختانه با حمایت وزیر فقید راه و شهرسازی و وزیر کنونی‌ گام‌های خوبی برای اصلاح امور برداشته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ده‌ها سال از 24 هزار دستگاه واگن باری کشور، حدود یک سوم ترمز نداشت و به اصطلاح با شیب بسته در شبکه سیر ریلی سیر می‌کرد‌ به عنوان مثال در یک قطار 40 واگنه باری، ممکن بود دو واگن ترمز داشته باشد و یکی نداشته باشد، ‌برای رفع این معضل در هیئت مدیره راه آهن شش ماه بحث و بررسی صورت گرفت و آذر امسال 8000 دستگاه واگن باری به سیستم ترمز مجهز شد‌.

صالحی تأکید کرد: امروز هیچ قطار دارای واگن باری بدون ترمز در سیر نداریم، پیش از این سطح ترمز واگن‌ها  41 درصد بود که در حال حاضر به 60 درصد رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه‌ وعده پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به 10 شرکت فعال در بخش تولید لکوموتیو را داد.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: حواله مالی و کاربرگ استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید پس از طی ۷۰ خوان بالاخره امضا شد.‌‌اواخر سال قبل توافقنامه ماده 12 با وزرای نفت و راه و شهرسازی امضا شد، در مرحله بعد توافقنامه بین راه آهن و بهینه‌سازی به امضا رسید، در مرداد ماه قراردادهای الحاقی امضا شد و امروز با طی کردن 70 خوان، به مرحله امضای حواله رسیدیم که امیدواریم با حمایت سازمان برنامه و بودجه حواله ها نقد شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول