اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

راه اندازی شهرک‌های تخصصی صنفی و فناوری استان قزوین در دستور کار قرار دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از پیگیری ها جهت راه اندازی شهرک های صنفی و فناوری در قالب طرح جامع استان قزوین خبر داد.

راه اندازی شهرک‌های تخصصی صنفی و فناوری استان قزوین در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا صفاری در نشست خبری با خبرنگاران استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: طی دو سال اخیر و در راستای ادامه اقدامات مسوولان سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان و با رشد بودجه و توسعه اقدامات شهرک‌ها، چندین پروژه اجرا شده که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. این درحالی است که برخی پروژه‌ها در حال اجرا، برخی در مرحله اتمام است و اجرای پروژه‌های جدید در شهرک‌های صنعتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تکمیل ایستگاه فشار گاز پارک صنعتی لیا و شهرک صنعتی لیا، توسعه شبکه روشنایی شهرک‌های صنعتی لیا و کاسپین، اصلاح ورودی شهرک صنعتی لیا و آسفالت برخی از بلوارها و خیابان‌های شهرک‌های صنعتی استان را از جمله اقدامات انجام شده ذکر کرد و افزود: با توجه به ساخت نخستین شهرک انرژی خورشیدی در شهرستان بویین زهرا استان قزوین، پس از اعلام فراخوان، ظرف دو ساعت ۴۰ هکتار از ۱۰۰ هکتار فاز نخست با لحاظ کردن ۳۰ مگاوات، از ۷۸۶ هکتار پیش‌بینی شده توسط متقاضیان انتخاب و عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: با احداث شهرک انرژی خورشیدی در کمترین زمان برق تولید و توسط نیروگاه به شبکه برق تزریق می‌شود و در روزهای ناترازی برق می‌توان از آن بهره برد‌.

صفاری به صدور سند تک برگی برای ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی و اخذ سند ۶ دانگ برای ۵۶۰ هکتار از اراضی شهرک‌ها و آماده ارائه به شهرکها بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۳۲ واحد احیا و به چرخه تولید بازگشته اند و برای ۱۵۰۰ نفر اشتغالزایی شد که امسال ۴۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برگشته است.

وی با اشاره به تصویب پنج مصوبه در سفر رییس جمهور اضافه کرد: پست‌های فوق توزیع برق در شهرک‌های صنعتی آراسنج و کاسپین یک و تفاهم نامه افزایش ظرفیت برق شهرک صنعتی کاسپین دو حدود ۲۰ مگاوات در حال انجام است که برق شهرک صنعتی کوهین و لیا اجرا شده و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی خرمدشت به اتمام رسیده و محوطه سازی آن باقی مانده و فراخوان آن انجام شده و آمادگی افتتاح وجود دارد.

این مسوول با بیان اینکه راه اندازی شهرک صنفی و فناوری در قالب طرح جامع استان قزوین در حال پیگیری است، تصریح کرد: به رغم وجود مشکلات و اختلالات در روند تولید به دلایلی همچون برخی تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها، تردد خودروها و مصرف انرژی نسبت به سالهای گذشته بیشتر شده و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و کمک به واحد‌های دارای مشکل انجام شده تا سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: زیرساخت‌های آبرسانی و تامین آب بیشتر شهرک‌های صنعتی استان قزوین به غیر از چهار شهرک صنعتی تکمیل شده است و هزینه‌های پست برق توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان و واحد‌های صنعتی پرداخت شده و احداث و نصب آن ها انجام می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول