اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مراجعه ۱۸ هزار و ۲۱۹ نفر به پایگاه‌های انتقال خون در ایلام

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۱۸ هزار و ۲۱۹ نفر برای خونگیری به پایگاه‌های انتقال خون ایلام مراجعه کرده‌اند.

مراجعه ۱۸ هزار و ۲۱۹ نفر به پایگاه‌های انتقال خون در ایلام

لیلی عاصم‌آبادی مدیرکل انتقال خون استان ایلام، ظهر سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ایلام، گفت: با توجه به برودت هوا و کاهش چشمگیر مراجعات مردمی و از طرفی نیاز مستمر بیماران سرطانی، دیالیزی، کلیوی و هموفیلی به فرآورده‌های خونی از اقشار مختلف جامعه انتظار می‌رود که در این روزهای سرد با حضور گرم خود این بیماران نیازمند را یاری کنند.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۱۸ هزار و ۲۱۹ نفر برای خونگیری به پایگاه‌های انتقال خون ایلام و تیم‌های سیار خونگیری در سطح شهرستان‌ها مراجعه کرده‌اند. 

مدیرکل انتقال خون ایلام ادامه داد: از این تعداد مراجعه ۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که سهم بانوان از این تعداد ۹۴۸ نفر بوده است. 

عاصم‌آبادی خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان با سابقه ۴ هزار و ۸۱۲ نفر و بار اولی‌ها ۲هزار و ۴۹۷ نفر بوده‌اند و تعداد اهدا کنندگان مستمر نیز ۷ هزار و ۹۴۷ نفر بوده است. 

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه با توجه به نبود پایگاه ثابت خون‌گیری در شهرستان‌ها، تعداد ۷۹ تیم سیار خونگیری در نقاط مختلف استان، بخش‌ها و روستاها اقدام به خونگیری کرده‌اند. 

وی اظهار داشت: در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم در حال حاضر عملیات ساخت ۲ پایگاه ثابت خونگیری در شهرستان‌های ایوان و دهلران با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است، که در صورت تامین اعتبار این ۲ مرکز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید. 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است، این انتظار از مردم نوع‌دوست وجود دارد که با اهدای خون خود نجات دهنده جان ۳ بیمار باشند، چرا که هر واحد خون برای ۳ بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، خوشبختانه با همراهی مردم نیاز خونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان، با مدیریت انتقال خون ایلام به طور ۱۰۰ درصد تامین و تاکنون کمبودی برای مصرف بیماران تلاسمی، دیالیز، هموفیلی، کلیوی، زایمان مادران اتاق عمل و تصادفات وجود نداشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول