اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

موسسه همیار زنان سرپرست خانوار خمین افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، آیین افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار موسسه همیار زنان سرپرست خانوار نبی اکرم تیمره خمین برگزار شد.

موسسه همیار زنان سرپرست خانوار خمین افتتاح شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خمین، ظهر امروز همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، آیین افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار موسسه همیار زنان سرپرست خانوار نبی اکرم تیمره خمین با حضور معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان مرکزی،کارشناس مسوول دفتر امور زنان، رئیس بهزیستی شهرستان و جمعی از مسوولین شهرستانی برگزار شد.

معاونت سلامت اجتماعی بهزیستی استان مرکزی در این آیین اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان بهزیستی، توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش و کمک به استقلال اقتصادی آن‌ها است.

وی گفت: در سطح استان مرکزی 13گروه همیار بهزیستی در زمینه‌های مختلف صنایع دستی، خیاطی، نانوایی، لبنیات، آرایشگری، چرم دوزی، فروش پوشاک و... در حال فعالیت هستند.

الله دادی افزود: گروه همیار،گروهی از زنان سرپرست خانوار نیازمند زیر پوشش هستند که با حمایت سازمان،به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی و استفاده از قابلیت‌های گروهی در راستای توانمندسازی خود فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول هدف از تشکیل این گروه‌ها را کاهش مدت حمایت‌های مستمر سازمان، پایین آمدن سطح وابستگی جامعه هدف و افزایش خوداتکایی اقتصادی، روانی، اجتماعی زنان سرپرست خانوار و ارتقاء سطح آموزش و مهارت‌ها در آنان عنوان کرد.

اله‌دادی با اشاره به اینکه اعضا گروه از حداقل ۵ تا ۷نفراز زنان و دختران سرپرست خانوار تشکیل می‌شود و این گروه تحت نظارت مرکز مثبت زندگی تشکیل گردیده وفعالیت دارد، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری بهزیستی استان این است که بتوانیم موضوع مهارت‌آموزی را بین جامعه هدف و خانواده‌های تحت پوشش ترویج دهیم و مهارت‌آموزی در زمینه صنایع دستی در بین بانوان تحت پوشش، یکی از موارد مهم و مورد تأکید سازمان است.

 این گروه همیار در زمینه خیاطی  فعالیت می‌کنند که تا کنون  مبلغ 50 میلیون تومان از اعتبارات آماده سازی شغلی جهت راه اندازی کمک شده است و سقف اعتبارات قابل پرداخت به گروه 140 میلیون تومان می باشد که پس از ابلاغ اعتبارات پرداخت خواهد شد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول