اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

برکناری شهردار اهواز تا پایان سال به تعویق افتاد

شورای شهر اهواز به عدم تغییر شهردار تا پایان سال جاری رای مثبت داد و با موافقت همه اعضا، طرح برکناری رضا امینی در ششم فروردین‌ماه سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

برکناری شهردار اهواز تا پایان سال به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شورای شهر اهواز با عدم تغییر شهردار تا پایان سال جاری رای مثبت داد و با موافقت همه اعضا، طرح برکناری امینی در ششم فروردین‌ماه سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز این موضوع با درخواست مسؤولان ارشد به علت در پیش بودن انتخابات و کنگره شهدای خوزستان بوده و با موافقت اعضای شورای شهر همراه شد.

بنا به توافق اعضای شورای شهر، طرح عدم احراز صلاحیت رضا امینی در نخستین جلسه شورا در سال جدید یعنی تاریخ ششم فروردین در دستورکار قرار خواهد گرفت.

 اعضای غایب شورای شهر به جلسات بازخواهند گشت تا این شورا لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی کند و همچنین در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال، رایزنی‌ها جهت انتخاب سرپرست و شهردار جدید ادامه خواهد داشت.

در دوماه گذشته سیاوش محمودی، حجت‌الله زارع‌زاده، حمید دغاغله، محمدحسین ملایی زمانی، عادل شیشه گری و علی‌مدد هاشم‌پور به عنوان حامیان شهردار با غیبت در شورا تلاش کردند تا جلسات را از حد نصاب بیندازند و برای برکناری شهردار رای گیری نشود.

با توجه به نارضایتی مردمی از روند خدمات رسانی شهرداری و تحت فشار افکار عمومی، کمیسیون حقوقی شورای شهر اهواز ماه گذشته، رضا امینی را واجد شرایط قانونی تصدی شهرداری اهواز ندانست و طرح برکناری وی را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیسیون حقوقی شورای شهر در چهارم دی ماه بر اساس بند "دال" ماده ۸۰ قانون، برکناری شهردار را تصویب کرد.

عملکرد رضا امینی شهردار اهواز و عدم سکونت خانواده و همچنین عدم احراز سایر شرایط قانونی وی همواره مورد انتقاد بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول