اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

جشنواره غذاهای بومی در گرمه برگزار شد

دبیر جشنواره غذاهای بومی، سنتی‌ومحلی در گرمه گفت: جشنواره غذاهای بومی، سنتی‌ومحلی با شرکت بیش از ۵۰ بانوی گرمه‌ای در محل کتابخانه گرمه برگزار شد.

جشنواره غذاهای بومی در گرمه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمه، عصر امروز مریم خواجه دبیر جشنواره غذاهای بومی، سنتی‌ومحلی در این شهرستان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهارکرد: جشنواره غذاهای بومی، سنتی و محلی با حضور بیش از ۵۰ بانوی گرمه‌ای و با هدف ترویج مصرف غذاهای محلی و سنتی، ایجاد رقابت سالم، شور و نشاط بین بانوان برگزار شد.

وی با تأکید بر اهمیت احیای رسم و رسوم و فرهنگ اصیل بومی، ترویج سفره‌های ایرانی، پخت غذاهای محلی و حفظ سنت‌های گذشتگان گفت: غذاهای محلی خاص شهرستان با طعمی ناب از مواد اولیه غذایی طبیعی و تازه با چاشنی سبزیجات و گیاهان کوهی اطراف گرمه بدون هیچ افزودنی تهیه شده، بسیار سالم و مقوی بوده و با تقویت فرهنگ خود مراقبتی جایگزین مناسبی برای فست فودها است.

دبیر جشنواره غذاهای بومی، سنتی‌ومحلی در گرمه افزود: در این جشنواره با پخت انواع نان‌ها، قلیف‌چال، جوشبره، قروتی، آش‌خمیر و سمنو هنر آشپزی بانوان به نمایش گذاشته شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول