اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جامعه مسلمانان آمریکا: بایدن حین انتقاد از اسرائیل در نسل‌کشی غزه مشارکت دارد

شورای روابط آمریکایی-اسلامی از دوگانگی در رفتار و گفتار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص غزه انتقاد کرد.

جامعه مسلمانان آمریکا: بایدن حین انتقاد از اسرائیل در نسل‌کشی غزه مشارکت دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای روابط آمریکایی-اسلامی که یک گروه مدنی در آمریکا است در بیانیه‌ای از ناهمخوان بودن لفاظی‌های جو بایدن با عمل او در خصوص وقایع غزه انتقاد کرد.

این شورا در بیانیه‌ای تصریح کرد با آنکه دولت بایدن انتقادهای خود از جنگ اسرائیل در غزه را تندتر کرده اما این لفاظی‌ها تغییری در سیاست بنیادین حمایت آمریکا از اسرائیل ایجاد نکرده‌اند.

در بیانیه این گروه آمده است: «در کنفرانس خبری شب گذشته رئیس‌جمهور اذعان کرد که عملیات نظامی اسرائیل در غزه "اضافه بر حد" بوده است.»

این بیانیه می‌افزاید: «با آنکه لفاظی‌های دولت بایدن درباره غزه طی روزهای گذشته به مرور نرم‌تر شده‌اند رفتارهای دولت تغییری نکرده‌اند.»

شورای روابط آمریکایی-اسلامی همچنین تصریح کرده است: «دولت بایدن یک ناظر منفعل در نسل‌کشی غزه نیست بلکه در حال تقویت خشونت‌ها است و رئیس‌جمهور اگر بخواهد می‌تواند این مسئله را با یک تماس تلفنی به اتمام برساند.»

جو بایدن بامداد جمعه پاسخ نظامی اسرائیل در غزه به عملیات طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر را «زیاده از حد» توصیف کرده بود. 

او در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «همان‌طور که می‌دانید نظر من این است که نحوه پاسخ [اسرائیل] در غزه زیاده از حد بوده است.»

در بیش از چهار ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده است. نزدیک به ۲۸ هزار فلسطینی در این جنگ به شهادت رسیده و ده‌ها هزار نفر زخمی شده‌اند. حدود ۸۰ درصد جمعیت این باریکه نیز آواره شده‌اند.

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی مطرح شد که فشارهای عمومی روی او برای تلاش جهت ایجاد آتش‌بس در غزه شدت گرفته و او به ویژه، از تبعات این فشارها به ویژه بر سبد رأی خود در میان حامیان حزب دموکرات آگاه است.

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا که چند وقت پیش انجام شد نشان داد جنگ در غزه ممکن است در انتخابات آمریکا بر سبد رأی جو بایدن اثر منفی بیشتری به جای بگذارد تا اصلی‌ترین رقیب احتمالی او، «دونالد ترامپ.»

این نظرسنجی که به صورت مشترک وسط پایگاه «یوگاو» و روزنامه اکونومیست انجام شده نشان داد ۵۱ درصد از رأی‌دهندگان به بایدن در سال ۲۰۲۰ اقدامات اسرائیل را نسل‌کشی دانسته‌اند در حالی که این رقم برای رأی‌دهندگان به ترامپ تنها ۱۲ درصد بوده.

همچنین ۲۰ درصد از کسانی که به بایدن رأی داده‌اند می‌گویند اقدامات اسرائیل مصداق نسل‌کشی نیست در حالی که این رقم برای رأی‌دهندگان به ترامپ ۶۷ درصد است.  

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول