اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توصیه ناتو به اعضا: تسلیحات بیشتری تولید کنید

دبیر کل ناتو روز شنبه از اعضای اروپایی این ائتلاف خواست برای غلبه بر روسیه و کمک به اوکراین تسلیحات بیشتری تولید کنند.

توصیه ناتو به اعضا: تسلیحات بیشتری تولید کنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «ولت آزونتاگ» بر لزوم تمرکز بیشتر کشورهای اروپایی عضو این ائتلاف بر تولید تسلیحات و مهمات تاکید کرد و خواستار افزایش هوشیاری آن‌ها شد.

به گزارش منابع خبری، ینس استولتنبرگ بر ضرورت بهبود و گسترش سریع قابلیت‌های تسلیحالتی برای افزایش عرضه به اوکراین تاکید کرد. استولتنبرگ تاکید کرد که کشورهای غربی ابزارهایی برای پیشی گرفتن از روسیه دارند.

وی هشدار داد که عدم افزایش تولید تسلیحات می‌تواند به نفع «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه باشد و امنیت اروپا را به خطر بیندازد.

استولتنبرگ خواستار تلاش بیشتر برای امنیت شد و گفت:«روسیه کل اقتصاد خود را به سمت جنگ سوق داده است، بنابراین ما باید برای امنیت خود بیشتر تلاش کنیم.»

روسیه باوجود درگیر بودن با جنگ با اوکراین به تازگی اعلام کرده

قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۲۰۰۰ پهپاد تا سال ۲۰۳۰ تولید کند . از این تعداد پهپاد  ۷۰ درصد برای نیاز داخلی در نظر گرفته شده است.

پهپاد‌ها از زمان حمله فوریه ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین توسط مسکو و کی‌یف به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است و هر دو طرف با افزایش جنگ ، تولید نظامی را به شدت افزایش می‌دهند.

«بلوسوف» از مقام‌های دفاعی روسیه گفت:«حجم تولید سالانه پهپادها ۳۲۰۰۰  فروند است و این سه برابر بیشتر از حجم تولید کنونی است.»

بلوسوف گفت، روسیه  در این پروژه ملی ۶۹۶ میلیارد روبل معادل ۷.۶۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهورروسیه اخیرا گفت که پهپادها می‌توانند در تمام صنایع و نه فقط در ارتش مورد استفاده قرار گیرند. پهپادهای روسی پدافند هوایی اوکراین را گیج کرده‌اند زیرا شناسایی آنها از موشک سخت‌تر  است.

 چندی قبل، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که پهپادهای روسی «لانست» به عنوان یکی از قوی‌ترین  تسلیحات در زرادخانه روسیه به دنبال عبور از پدافند هوایی اوکراین هستند

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول