اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ابراهیمی: فوتبال شانسی نیست و تیم ملی بدشانس نبود

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: فوتبال شانسی نیست! اینکه بگوییم بدشانس بودیم را قبول نمی کنم چون بدشانس نیستیم.

ابراهیمی: فوتبال شانسی نیست و تیم ملی بدشانس نبود

ناصر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اینکه چرا تیم ملی فوتبال کشورمان نتوانست به فینال جام ملت ها این دوره برسد اظهار داشت: بیش از 44 سال است که نتوانسته ایم به فینال برسیم. 1984 من خودم سرمربی تیم ملی بودم و در زمان جنگ تحمیلی بود که تیم ملی چهارم شد. آن زمان مسابقات رده بندی هم برگزار می شد.

وی افزود: در دوره های مختلف جام ملت ها با سرمربیان متفاوت از ایرانی گرفته تا خارجی نتوانسته ایم فینالیست شویم. حتی کارلوس کی روش دو دوره سرمربی تیم ملی در جام ملت ها بود که نتوانست ما رابه فینال برساند.

سرمربی اسبق تیم ملی در مورد اینکه مشکل فنی تیم ملی در این دوره چه بود، عنوان کرد: یک جای قضیه کم آوردیم اما فوتبال شانسی نیست! اینکه بگوییم بدشانس بودیم را قبول نمی کنم چون بدشانس نیستیم. در فوتبال هر تیمی که بهتر بازی کند پیروز می شود.

 

ابراهیمی با اشاره به زمان سرمربیگری خود در 1984 سنگاپور در جام ملت های آسیا گفت: در سنگاپور ما در همه بازی ها خوب بودیم ولی در نهایت در مسابقات نیمه نهایی و رده بندی در ضربات پنالتی باختیم و در آسیا چهارم شدیم. در مسابقه نیمه نهایی به عربستان در ضربات پنالتی باختیم. آن زمان من احمدرضا عابدزاده را به جای بهروز سلطانی به میدان فرستادم تا در ضربات پنالتی حضور داشته باشد اما هر 5 ضربه پنالتی را گل خورد. از من خیلی انتقاد کردند و ایراد گرفتند که چرا عابدزاده را درون دروازه گذاشتم.

وی افزود: در دیدار رده بندی مقابل کویت قرار گرفتیم واین مرتبه بهروز سلطانی  که  عقاب آسیا بود را درون دروازه گذاشتم بماند که او هم هر 5 پنالتی را گل خورد. آن تیم ملی هم از بهترین ها بودند. بازیکنانی نظیر محمد پنجعلی، اصغرحاجیلو، میرآخوری، شاهین و شاهرخ بیانی، ضیا عربشاهی و چنگیز در آن بازی می کردند. خوب هم بودیم اما شاهین بیانی یک گل به خودی زد! چه باید می کردم؟ کاری از دست مربی بر نمی آید. در پنالتی هم باختیم.

ابراهیمی در مورد اینکه امیر قلعه نویی نسبت به سال 2007 چقدر تغییر داشته گفت: در جام ملت های 2007 حضور داشتم و همراه تیم ملی بودم. تیم ملی با سرمربیگری امیر قلعه نویی به کره جنوبی در ضربات پنالتی باخت. قلعه نویی در سال 2024 با تجربه تر و پخته تر شده است. به هر حال مقصر ناکامی تیم ملی فقط مربی نیست. باید او را حفظ کنند. مگر کی روش را دو دوره در جام ملت ها حفظ نکردیم؟  با مربیان مختلف از خود من تا پرویز دهداری، منصور پورحیدری، پروین و ... تیم ملی نتیجه نگرفته است و به فینال نرسید.

وی افزود: اکنون تیم ملی نیاز به تغییر نسل دارد میانگین سنی تیم ملی حدود 32 سال است و اکنون امیر قلعه نویی و کادرش را باید حفظ کرد تا تیم ملی جوان شود. باید تیم ملی به سراغ بازیکنان 19 و 20 ساله برود و تیمی جوان شده بسازیم برای آینده.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول