اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کدخدایی: مردمسالاری یعنی انتخاب بالاترین تا پایین‌ترین رده مسؤولان در کشور توسط مردم

عضو حقوقدان شورای نگهبان معنای مردمسالاری را این دانست که از پایین‌ترین رده تا بالاترین رده مسؤولان در کشور توسط مردم انتخاب می‌شوند و گفت: از ابتدای انقلاب روش و منش امام خمینی(ره) تکیه به مردم بود.

کدخدایی: مردمسالاری یعنی انتخاب بالاترین تا پایین‌ترین رده مسؤولان در کشور توسط مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباسعلی کدخدایی ظهر امروز در جمع مردم همدان در راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان امام(ره) با سلام و درود بر روان پاک شهدا و علما اظهار کرد: شهدای عزیز ما در خطه عالم‌خیز و متدین همدان حماسه‌ها آفریدند که می‌توان به شهید مدنی، شهید مفتح، شهید قدوسی و سردار همدانی اشاره کرد.

وی با بیام اینکه توفیقی است برای بنده که در جشن پیروزی انقلاب در جمع مردم همیشه در صحنه همدان قهرمان باشم گفت: امروز خیابان‌های کشور مملو از جمعیت مدافع انقلاب است و تا این مردم پای کار کشور و نظام هستند دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم عزیز این شور و اشتیاق خود را حفظ کنند و در ۱۱ اسفند حضور باشکوهی در پای صندوق‌های رای داشته باشند گفت: این حضور محکم می‌تواند دشمنی را که هیچ گاه دست از دشمنی با ما برنداشته مایوس کند.

وی با بیان اینکه دشمن با از دست دادن منافع نامشروع خود در منطقه به واسطه پیروزی انقلاب دست به توطئه‌های بسیار علیه کشور زده و می‌زند تاکید کرد: دشمن از اینکه مردم سرنوشت خود را تعیین کنند در هراس بوده و هست.

کدخدایی با بیان اینکه مردم با ۲۲ بهمن رژیم تا بن دندان مسلح رژیم ستمشاهی را پس زدند و به آن نه گفتند تصریح کرد: بنا به اعتراف خود آمریکایی‌ها رژیم شاه هیچ اعتباری برای آنها نداشت و فقط وسیله‌ای بود برای منافع آمریکا‌.

وی با بیان اینکه در آن دوران هیچ امنیت و پیشرفت اقتصادی نبود گفت: عایدی فروش نفت صرف عیش و نوش دربار می‌شد و هدیه به سردمداران استکبار جهانی.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه استقلال و آزادی دو مولفه اصلی انقلاب اسلامی بود موضوعی که در دوران ستمشاهی معنایی نداشت افزود: در دوران شاه حتی در سلاح‌هایی که با پول نفت مردم خریداری می‌شد حق استفاده بدون اجازه آمریکا را نداشتیم.

وی با بیان اینکه در آن دوران حق کوچکترین نقد و اعتراض برای مردم وجود نداشت تصریح کرد: امروز با همه کاستی‌هایی که در داخل وجود دارد مردم برای مسائل و امور کشور تصمیم می‌گیرند و خود سالار خود هستند.

کدخدایی معنای مردمسالاری را این دانست که از پایین‌ترین رده تا بالاترین رده مسؤولان در کشور توسط مردم انتخاب می‌شوند و گفت: از ابتدای انقلاب روش و منش امام تکیه به مردم بود.

وی با بیان اینکه رهبری نیز تاکید ویژه‌ای به نقش مردم دارند افزود: بر اساس نگاه امام و رهبری مردم ولی‌نعمت ما هستند این در حالی است که رژیم شاه برای مردم ارزشی قائل نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخابات در قبل از انقلاب مفهومی نداشت عنوان کرد: در خاطرات فردوست می‌خوانیم که برای تصدی یک مسئولیت در کشور دو سه نفر تصمیم می‌گرفتند و خبری از مردم نبود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالاترین مرجع سیاسی بعد از رهبری که رئیس جمهور است را مردم انتخاب می‌کنند تاکید کرد: تقریبا سالی یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود‌.

کدخدایی با اشاره به اقتدار ایران در عرصه بین‌الملل گفت: امروز هر تصمیمی در منطقه گرفته شود اول این موضوع بررسی می‌شود که موضع جمهوری اسلامی ایران چیست؟ این در حالی است که در دوران شاهنشاهی بنا به اعتراف خودشان هواپیماهای ما را برای جنگ ویتنام می‌بردند اما به آنها خبر نمی‌دادند.

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی؛ مقاومت مردم غزه و یمن برگرفته از مفاهیم انقلاب اسلامی است از اعتبار و جایگاه عظیم ایران به برکت شهدا سخن به میان آورد و گفت: همه باید با هم برای اعتلای ایران عزیز تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما مشکلاتی هست که باید با تلاش و برنامه‌ریزی و اصلاح قوانین رفع شود عنوان کرد: البته مشکلات در تمام کشورهای دنیا وجود دارد فقط نوع آنها متفاوت است.

کدخدایی با بیان اینکه مسئولان درصدد حل مشکلات هستند چراکه به فکر مردم بودن باور دینی ماست نه لقلقه زبان عنوان کرد: دشمن هر لحظه دنبال ناامیدی در کشور است تا از این طریق ضمن ضربه به منافع مردم به اهداف خود دست یابد.

وی با بیان اینکه مردم عزیز کشور در دفاع از نظام و انقلاب خیلی از مسئولان جلوتر هستند و باید قدردان آنها بود تصریح کرد: امروز مشارکت حداکثری در انتخابات لبیک به ندای شهیدان است و اگر آنها امروز بودند از ما همین را می‌خواستند.

عضو شورای نگهبان با تاکید بر دفاع از خیمه انقلاب و این نکته که مراقب باشیم فریب دشمن را نخوریم اظهار کرد: کاهش مشارکت مردم در انتخابات هدف دشمن است که البته این آرزو را نیز مانند آرزوهای دیگر به گور خواهد برد.

وی با بیان اینکه دشمن این طور القا می‌کند که رای دادن اثری ندارد در حالی که این ادعا صد درصد کذب است گفت: مردم با شرکت در انتخابات حق تعیین سرنوشت خود را دارند و نوع نگاه خود را بیان می‌کنند‌.

کدخدایی با بیان اینکه اگر در انتخابات مشارکت نکنیم یعنی از حق الهی خود دست می‌کشیم که هیچ عقل و منطقی نمی‌پذیرد از حق خود به خاطر دروغ‌پراکنی دشمن بگذریم بیان کرد: با حضور مردم مجلس و دولت کارامدتری نیز انتخاب می‌شود‌.

وی با بیان اینکه برنامه دیگر دشمن زیر سوال بردن سازوکار انتخابات است گفت: بررسی صلاحیت در تمام نظام‌های سیاسی مرسوم است اما با سازوکار خود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تایید صلاحیت ۷۳ درصد افرادی که شرایط ثبت نام داشتند آن را رکوردی بی‌سابقه در کشور دانست و گفت: به ازای هر کرسی ۵۰ تا ۶۰ نفر برای انتخاب وجود دارد، اگر این حق انتخاب نیست پس چیست؟

وی یاس‌آفرینی را ترفند دیگر دشمن دانست و با بیان اینکه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل قیاس با دوران رژیم ستمشاهی نیست گفت: انشاءالله روزهای خوب و خوشی را نیز در کشور پیش رو خواهیم داشت.

کدخدایی از انقلابیون خواست پاسخ شبهات را بدهند و با جهاد تبیین مقابل دسیسه‌های دشمن بایستند‌ و گفت: باید جایگاه‌های نهادهای عالی انقلاب را شناخت و به مردم بازگو کرد.

وی در پایان با بیان اینکه مشارکت در انتخابات مقدم بر نتیجه است تصریح کرد: پیام ما به دشمن این است که بی‌‌جهت توطئه نکن که این مردم بیدار و از تو بیزار هستند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول