اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گشت هوایی جنگنده‌های «اف-16» ترکیه هنگام ماموریت جت‌های روسیه

وزارت دفاع رومانی روز دوشنبه از رهگیری جنگنده‌های روسیه حین حمله به اوکراین توسط جت‌های «اف-16» ترکیه خبر داد.

گشت هوایی جنگنده‌های «اف-16» ترکیه هنگام ماموریت جت‌های روسیه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رومانی روز دوشنبه  اعلام کرد که جنگنده‌های «اف-۱۶» ترکیه هنگام حمله اخیر جت‌های روسیه به زیرساخت‌های اوکراین در قالب ماموریت ناتو  به هوابرخاستند.

به گزارش وبگاه «وزارت دفاع اوکراین» به نقل از وزارت دفاع رومانی، این جنگنده‌ها که در تمرین ناتو در رومانی حضور داشتند در جریان حمله روسیه به زیرساخت‌های بندر اوکراین در روزهای شنبه و یکشنبه برای رهگیری جنگنده‌های روسیه عازم این ماموریت شدند.

به گفته وزارت دفاع رومانی، این جنگنده‌ها با توجه به وضعیت بحرانی مرزی به منظور گشت هوایی عازم این ماموریت شدند.

علاوه بر این، ۲ فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی رومانی در حالت آماده باش بودند. در جریان این حملات هیچگونه نقض حریم هوایی رومانی گزارش نشده است.

وزارت دفاع رومانی در بیانیه خود حملات روسیه به زیرساخت های اوکراین در اوکراین را به شدت محکوم و اعلام کرد:«این حملات غیرقابل توجیه هستند و به طور جدی با هنجارهای حقوق بشر در تضاد هستند».

در دسامبر 2023، که یک پهپاد روسی در خاک رومانی سقوط کرده است.در آن زمان هواپیماهای اف-16 نیروی هوایی رومانی از پایگاه هوایی و جنگنده‌های «یوروفایتر» آلمان بر حریم هوایی این کشور نظارت می‌کردند.

«کلاوس یوهانیسم رئیس جمهور رومانی اخیرا استقرار نیروهای ناتو در خاک این کشور را در  ۲۰۲۴ تایید کرد.

یوهانیس به پارلمان رومانی طلاع داد که ورود، استقرار یا عبور نیروهای ناتو از خاک رومانی برای آماده‌سازی یا انجام عملیات نظامی در سال ۲۰۲۴ مورد قبول خواهد بود.

یوهانیس گفت که ائتلاف ناتو با توجه به احتمال بحران امنیتی جدی برای استقلال و حاکمیت رومانی، ممکن است تصمیم به استقرار نیرو بگیرد. این نامه در دستور کار جلسه عمومی بعدی سنا و نمایندگان پارلمان رومانی قرار خواهد گرفت.

منابع خبری اخیرا گزارش کردند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) شماری جنگنده «اف-۱۶» خود را برای محافظت از حریم هوایی ناتو در رومانی مستقر کرده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول