اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پالنگان کردستان کاندیدای روستاهای جهانی گردشگری است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بازدید از غرفه استان کردستان گفت: روستای فرهنگی و تاریخی پالنگان به‌دلیل معیارهای لازم، کاندیدای روستاهای جهانی گردشگری است.

پالنگان کردستان کاندیدای روستاهای جهانی گردشگری است

به‌گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اصغر شالبافیان امروز دوشنبه در بازدید از غرفه استان کردستان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که با همراهی زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد انجام شد، اظهار کرد: مراسم نوروز کُردی، روستای تاریخی پالنگان و مراسم هزار دف این روستای پلکانی از ظرفیت‌های بی‌بدیل کردستان است که در این نمایشگاه به‌خوبی معرفی شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: این روستای تاریخی به‌عنوان یکی از روستاهای جهانی گردشگری ایران به سازمان جهانی گردشگری معرفی شده است.

وی عنوان کرد: در غرفه استان کردستان اقدامات بسیار خوبی در زمینه ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری، معرفی جاذبه‌های گردشگری و هم‌افزایی با دستگاه‌های دیگر صورت گرفته که شایسته تقدیر است.

در حاشیه این بازدید گروه هه‌لپه‌رکی شنه‌ی شاهو به اجرای موسیقی و رقص محلی پرداخت.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران امروز دوشنبه 23 بهمن‌‌‌ماه سال‌جاری افتتاح و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد و غرفه استان کردستان در سالن 8 و 9 و در فضایی به مساحت 272 مترمربع آماده بازدید مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول