اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

ادعای جمهوری آذربایجان درباره نقض آتش بس از سوی ارمنستان

رسانه‌های جمهوری آذربایجان بعد از ظهر دوشنبه مدعی شدند که نظامیان ارمنستان به مواضع مرزی این کشور تیراندازی کردند.

ادعای جمهوری آذربایجان درباره نقض آتش بس از سوی ارمنستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های جمهوری آذربایجان بعد از ظهر دوشنبه مدعی شدند که نیروهای ارمنستان در خوطو مرزی بین دو کسور آتش بس را نقض کرده‌اند.

خبرگزاری «ای پی ای» گزارش کرد که ارمنستان به مواضع ارتش  جمهوری آذربایجان در مسیر «زنگیلان» شلیک کرد و یک نظامی مجروح شد.

بر اساس این گزارش، روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۹۱، زمانی که ارتش ارمنستان قره باغ کوهستانی و ۷ منطقه مجاور را اشغال کرد، پرتنش بوده است.

جمهوری آذربایجان بیشتر مناطق را در جریان جنگ در پاییز ۲۰۲۰ آزاد کرد.ارتش جمهوری آذربایجان در سپتامبر گذشته عملیات ضد تروریستی را در قره باغ آغاز کرد.

خبرگزاری «ترند نیوز» نیز به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش کرد، روز دوشنبه ساعت ۱۳:۳۷ به وقت محلی، در مجاورت منطقه زنگیلان در امتداد مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تیراندازی از مواضع نیروهای مسلح ارمنستان صورت گرفت.

در نتیجه این آتش پراکنی، ،یکی از نیروهای مرزی زخمی شده و با بالگرد به یک مرکز درمانی انتقال یافت.

این وزارتخانه اعلام کرد: «این حادثه از توسط دوربین‌های نظارتی ضبط شده ماست. اینک وضعیت منطقه در کنترل یگان‌ها ماست و رهبری نظامی و سیاسی ارمنستان مسئولیت کامل این تحریک اخیر را برعهده دارد.»

جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرد که ارمنستان ۸ نقشه جدید میادین مین در منطقه قره باغ را ارائه کرده است.

جمهوری آذربایجان اعلام کرده که نقشه‌های ارائه شده عمدتاً شامل مناطق اطراف رشته کوه «مروداغ» در منطقه «کلبجار» است. بیش از ۳۴۰ شهروند جمهوری آذربایجان از زمان نبرد دوم قره باغ به اثر انفجار مین کشته یا مجروح شده‌اند.

باکو مدعی شده که اطلاعات در نقشه‌های ارسالی جدید نادرست، غیرقابل اعتماد و ناقص است و پس از تجزیه و تحلیل مشخص شده که داده‌های ثبت شده با میدان‌های مین واقعی همپوشانی ندارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول