اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس: اظهارات ترامپ درباره ناتو عقلانی نیست

وزیر امور خارجه انگلیس اظهارات نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه آمریکا درباره ناتو را «غیرعقلانی» توصیف کرد.

انگلیس: اظهارات ترامپ درباره ناتو عقلانی نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید کامرون»، وزیر امور خارجه انگلیس گفت اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر مشروط کردن حمایت ایالات متحده از متحدان ناتو به بودجه دفاعی کشورها «رویکردی عقلانی» به شمار نمی‌رود. 

دیوید کامرون نخستین وزیر کابینه «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس است که به صورت علنی از اظهارات نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا انتقاد کرده است. 

دفتر نخست‌وزیری انگلیس اندکی بعدتر از اظهارات کامرون تأکید کرد سوناک اطمینان دارد که ایالات متحده صرفنظر از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز شود متحدی قابل اتکا خواهد بود.

ترامپ در روزهای گذشته بارها اعضای ناتو را تهدید کرده است. او در جدیدترین سخنانی که به شدت جنجالی شده روز شنبه گفته در صورتی که رئیس جمهور شود روسیه را تشویق خواهد کرد هر کاری که دلش می‌خواهد با اعضای ناتویی که هزینه‌هایشان در این ائتلاف را پرداخت نمی‌کنند، انجام دهد.

او گفت: «گفت: «ناتو نابود شده بود تا وقتی که من روی کار آمدم. به همه گفتم که باید (هزینه‌ها را) پرداخت کنند آنها گفتند اگر ما پرداخت نکنیم شما هنوز از ما حمایت خواهید کرد؟ من پاسخ دادم قطعا خیر. آنها پاسخم را باور نکردند».

ترامپ ادامه داد: «رئیس جمهور کشوری بزرگ از من پرسید اگر ما (هزینه‌ها را) پرداخت نکنیم و مورد حمله روسیه قرار بگیریم آیا آمریکا همچنان از کشور ما دفاع خواهد کرد؟ من به آن رئیس جمهور گفتم که من از شما حمایت نخواهم کرد در واقع آنها (روسیه) را تشویق می‌کنم که هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند. شما باید هزینه‌ها را پرداخت کنید».

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده است که قانونگذاران آمریکایی در دومین سالگرد حمله روسیه به اوکراین در مورد اعطای کمک‌های بیشتر به این کشور بحث می‌کنند. با این حال، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بارها عنوان کرده است که متعهد شدن کشورش جهت دفاع از ۳۰ کشور دیگر عضو ناتو غیرمنصفانه است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول