اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ظرفیت گردشگری البرز نیازمند تقویت است

استاندار البرز با اشاره به اینکه البرز نسبت به سال های گذشته حضور قوی تر و پررنگ تری در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری دارد، اظهار کرد: غرفه البرز از لحاظ فضا و طراحی صورت گرفته پیشرفت قابل توجهی دارد.

ظرفیت گردشگری البرز نیازمند تقویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندال البرز، روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه استان البرز در اولین روز از هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته واقع در با اشاره به اینکه البرز قابلیت خوبی در زمینه گردشگری کشاورزی دارد، گفت: البرز قابلیت خوبی در زمینه گردشگری کشاورزی دارد.

استاندار البرز با اشاره به حضور البرز با موضوع گردشگری کشاورزی در نمایشگاه گفت: این استان به جهت دارا بودن اقلیم و شرایط جغرافیایی مناسب و برخورداری از باغات و زمین‌های کشاورزی مختلف بهترین کشاورزان و تولیدکنندگان گندم را نیز در خود جای داده و ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری طبیعی و کشاورزی دارد. 

عبداللهی اشاره به نامگذاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به عنوان گردشگری سبز، اظهار کرد: البرز استانی است که نقاط جنوبی و شمالی آن در فصول مختلف و حتی تابستان تفاوت فاحشی دارد. شهرستان اشتهارد نسبت به شمال استان حدود ۴۰ درجه تفاوت دمای هوا دارد که از ویژگی‌های خاص گردشگری استان البرز است. 

به گفته مقام عالی دولت در استان البرز با توجه به تأکیدات ریاست جمهور در خصوص گردشگری باید با نگاه ویژه در این صنعت سرمایه‌گذاری شود و فعالیت سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی در حوزه گردشگری گسترش یابد؛ حتیذاین قابلیت وجود دارد که معاونت گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی کشور در سفارت ها ایجاد شود.  

عبداللهی با اشاره به قابلیت های فراوان کشورمان در سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی، اظهار کرد: ایران با تاریخ بیش از ده هزار سال می‌تواند سهم بیشتری از صنعت توریسم را به خود اختصاص دهد و نیاز است با آموزش شرکت‌های گردشگری در زمینه گردشگر ورودی به کشور، به افزایش درآمدزایی و اشتغال‌آفرینی در این صنعت پرداخت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول