اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

وزارت دفاع ارمنستان: ادعای نقض آتش بس در دست بررسی است

وزارت دفاع ارمنستان عصر دوشنبه اعلام کرد که ادعای باکو در خصوص نقض آتش بس را در خطوط مرزی بررسی خواهد کرد.

وزارت دفاع ارمنستان: ادعای نقض آتش بس در دست بررسی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال ادعای  دوشنبه بعد از ظهر وزارت دفاع جمهوری آذربایجان درباره نقض آتش بس از سوی ارمنستان، وزارت دفاع این کشور با صدور بیانیه‌ای از انجام تحقیقات در این زمینه خبر داد.

به گزارش منابع خبری، این وزارتخانه اعلام کرد:«اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه‌های جمهوری آذربایجانی مبنی بر  تیراندازی توسط نیروهای مرزبانی ارمنستان در بخش "کاپان-زانگلان" در مرز در دست بررسی است.»

خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش کرد، روز دوشنبه ساعت ۱۳:۳۷ به وقت محلی، در مجاورت منطقه زنگیلان در امتداد مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تیراندازی از مواضع نیروهای مسلح ارمنستان صورت گرفت.

در نتیجه این آتش پراکنی، ،یکی از نیروهای مرزی زخمی شده و با بالگرد به یک مرکز درمانی انتقال یافت.

وزارت دفاع ارمنستان افزود:«بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که چنین وضعیتی در این منطقه رخ نداده است و در صورت تایید این موضوع، متخلفان از دستورات پاسخگو خواهند بود.»

روابط بین جمهور‌های آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۹۱، زمانی که ارتش ارمنستان قره باغ کوهستانی و ۷ منطقه مجاور را اشغال کرد، پرتنش بوده است.

جمهوری آذربایجان بیشتر مناطق را در جریان جنگ در پاییز ۲۰۲۰ آزاد کرد.ارتش جمهوری آذربایجان در سپتامبر گذشته نیز عملیات ضد تروریستی را در قره باغ آغاز کرد.

«سرگئی کوپیرکین» سفیر روسیه در ارمنستان نیز اظهار داشته است:«روسیه قاطعانه آماده است که ایفای نقش فعال در روند صلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان را ادامه دهد.»

کوپیرکین ادامه داد: «ما علاقه‌مند به دستیابی به یک راه حل، امضای معاهده صلح و چنین معاهده‌ای هستیم که منافع هر دو طرف را برآورده کند.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول