اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان: سیاست قتل‌عامی که کابینه نتانیاهو در پیش گرفته شبیه هیتلر است

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد شدید از کشتارهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت که سیاست قتل عامی که کابینه نتانیاهو در پیش گرفته، شبیه هیتلر است.

اردوغان: سیاست قتل‌عامی که کابینه نتانیاهو در پیش گرفته شبیه هیتلر است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد.

وی گفت: «اسرائیل در نوار غزه مرتکب قتل عام شده و هر روز از خط قرمز جدیدی عبور می‌کند».

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد:«کشورهای پیشرفته به جای متوقف کردن قتل عام‌ها در حال پشتیبانی از اسرائیل هستند».

اردوغان افزود: «سیاست قتل عامی که کابینه نتانیاهو در پیش گرفته شبیه هیتلر است که هر روز از خطوط قرمز جدیدی عبور می‌کند».

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه حمله کرد و موجب شهادت بیش از 100 نفر شد. در حالی که پیشتر ادعا می‌کرد پیش از عملیات علیه این شهر، کریدور امنی برای آوارگان ایجاد خواهد کرد.

شمار قربانیان حمله بامدادی امروز دوشنبه (۱۲ فوریه) رژیم صهیونیستی به رفح به بیش از صد شهید و ده‌ها مجروح رسیده است. امری که موید نگرانی سازمان ملل و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای، درباره حمله زمینی نظامیان اسرائیلی به این شهر مملو از آوارگان فلسطینی است که به اجبار همین نظامیان از مناطق مختلف غزه به این منطقه پناه آورده‌اند.

حمله ناگهانی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه و در مرز مصر، سکوت شکننده این شهر را در هم شکست و وحشت ساکنان و آوارگان فلسطینی ساکن این شهر را برانگیخت. آنها با صدای جنگنده‌های اسرائیلی که محله «الشابوره» واقع در مرکز و چندین منطقه در شرق شهر را هدف قرار دادند، بیدار شدند. پس از آن بود که صدای تیراندازی شدید به گوش رسید، امری که نشان‌دهنده درگیری شدید نیروهای مقاومت با نظامیان اسرائیلی بود که قصد پیشروی در داخل شهر را داشتند. 

این نخستین حمله اسرائیل به رفح پس از تهدیدهای مکرر چند هفته‌ای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو علیه این شهر بود. شهری که در حال حاضر میزبان حدود ۱.۴ میلیون نفر (نیمی از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری نوار غزه) است. آوارگان فلسطینی که به اجبار نظامیان اسرائیلی به رفح پناه برده‌اند در جای جای این شهر خیمه زده‌اند و برخی نیز در پناهگاه‌ها و سرپناه‌های موقت ایجاد شده در شهر، ساکنند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول