اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان با امیر قطر دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در دوحه حضور دارد پیش از ظهر امروز با امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با امیر قطر دیدار کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی سیاسی و در سفری به منطقه و در سومین مقصد این سفر بعدازظهر دوشنبه ۲۳ بهمن ماه وارد دوحه شد، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ به ویژه اوضاع غزه در دستورکار این گفت‌وگوها قرار دارد. 

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، مهدی شوشتری مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و علی صالح‌آبادی سفیر ایران در دوحه نیز در این دیدار حضور داشتند.

او شب گذشته نیز با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وزیر امور خارجه در دیدار با همتای قطری خود در دوحه با بیان اینکه حماس و مقاومت فلسطین حسن نیت و درایت خود را در پایبندی به راهکار سیاسی نشان دادند، گفت که دولت آمریکا فاقد صداقت لازم برای کمک به راهکار سیاسی به منظور توقف جنگ علیه غزه است. (اینجا بخوانید)

این پنجمین سفر امیرعبداللهیان به دوحه در چهار ماه گذشته و بعد از عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه است که همچنان ادامه دارد و بیش از ۲۸ هزار شهید به همراه داشته است. چهارمین سفر وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب ۲۸ آذر ماه انجام شده بود.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این هم به لبنان و سوریه سفر و با مقامات این کشورها و همچنین رهبران گروه‌های مقاومت مستقر در این دو کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول