اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری جشنواره روستایی و عشایری در چاروسا+تصاویر

با حضور مردم و مسوولان جشنواره روستایی و عشایری در چاروسا برگزار شد؛ زنان روستایی در این رویداد محصولات محلی، دارویی، صنایع دستی و غذاهای محلی را به عرضه و نمایش گذاشتند.

برگزاری جشنواره روستایی و عشایری در چاروسا+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، با حضور مسوولان و مردم جشنواره روستایی به مناسبت ایام دهه فجر و اعیاد شعبانیه برگزار شد.

جشنواره بزرگ کمیته روستایی و عشایری استان کهگیلویه بویراحمد در بخش چاروسا با حضور روستائیان و عشایر بخش چاروسا و مسئولین استانی و شهرستانی و بخش چاروسا در روستای جاورده برگزار گردید.

در این جشنواره بومی محلی عشایر و زنان روستایی محصولات خود را در زمینه صنایع تبدیلی، لبنیات، عسل،گیاهان دارویی و صنایع دستی همچنین پخت غذاهای سنتی و محلی به نمایش گذاشته اند.

در این جشنواره که به مناسب دهه فجر انقلاب برگزار گردید بازهای محلی و روستایی و آهنگ محلی در وصف دهه فجر انقلاب اسلامی اجرا گردید در پایان این جشنواره از کشاورزان و عشایر و روستاییان فعال در عرصه کشاورزی تجلیل به عمل آمد.

این جشنواره توسط مرکز جهاد کشاورزی چاروسا در دهستان جاورده برگزار و در پایان هزار اصله درخت توزیع گردید.

در حاشیه این جشن، زنان روستایی و عشایر جاورده، ضمن به نمایش گذاشتن محصولات لبنی و گیاهی خود، به پخت غذا‌های سنتی و محلی نیز اقدام کردند.

تجلیل از عشایر و روستاییان فعال در عرصه کشاورزی و اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی مختلف از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه بخش چاروسا در این مراسم گفت: امروز وظیفه‌ی همه مدیران است که توجه جدی و بیشتری به عشایر و کشاورزان و دامداران کنند، زیرا این قشر هستند که نیاز‌های مهم کشور را برطرف می‌کنند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول