اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

سيد حسن نصرالله:

ديپلمات‌هاي ايراني در زندانهاي رژيم صهيونيستي بسر مي‌برند

خبرگزاري فارس: دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به سرنوشت چهار تن از ديپلمات‌هاي ايراني گفت: نشانه‌هايي وجود دارد مبني بر اينكه ديپلماتهاي ايراني در زندانهاي رژيم صهيونيستي بسر مي‌برند.

ديپلمات‌هاي ايراني در زندانهاي رژيم صهيونيستي بسر مي‌برند
به گزارش فارس، سيدحسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان امروز در نشست خبري خود در بيروت به مناسبت روز آزادي و تبادل اسرا بين حزب‌الله و رژيم صهيونيستي ضمن گراميداشت اين روز با اشاره به مفقود شدن چهار ديپلمات ايراني در لبنان گفت: اسرائيل در گزارش خود ادعا مي‌كند كه چهار ديپلمات ايراني توسط نيروهاي لبناني ربوده شده، به دست اين نيروها كشته شدند و اجساد آنان دفن شده است. وي با تاكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي در گزارش خود به مكانهاي احتمالي دفن اين چهار ديپلمات ايران اشاره مي‌كند، گفت: رژيم صهيونيستي گروه نيروهاي لبناني را (فالانش‌هاي سابق) را مسئول ربودن و قتل ديپلمات‌هاي ايراني مي‌داند. وي افزود: اسرائيل دشمن ماست و ما نمي توانيم به گزارشهاي آن اعتماد كنيم. همانطور كه اسرائيلي‌ها در گذشته هم حضور بعضي اسيران در زندانهاي خود را تكذيب مي‌كردند، اما سپس مشخص شد كه اين اسيران در زندانهاي اين رژيم بوده‌اند. دبيركل حزب الله لبنان خاطرنشان كرد: ما به همكاري نيروهاي لبناني براي مشخص شدن سرنوشت ديپلمات هاي ايراني نياز داريم. پيگيري اين موضوع با توجه به اينكه اين افراد ديپلمات و در حمايت نيروهاي امنيتي لبنان بوده‌اند، بر عهده دولت لبنان است. وي خاطرنشان كرد كه كليد اين پرونده در دست نيروهاي لبناني است و آنها بايد جواب روشني به سوالات موجود بدهند. ما نمي‌خواهيم پرونده ديپلماتهاي ايراني را براي به دست آوردن امتيازات سياسي مطرح كنيم اين موضوع، موضوعي انسان دوستانه است. نصرالله با تاكيد بر اينكه نشانه هايي وجود دارد كه ديپلمات هاي ايراني در زندانهاي اسرائيل هستند، گفت: پرونده تحويل گرفتن بقاياي اجساد شهدا و مفقودين لبناني از اسرائيل همچنان مطرح است. دبيركل حزب الله لبنان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تجاوز رژيم صهيونيستي به نوار غزه، آن را پيروزي بزرگي براي مقاومت و شكستي بزرگ براي صهيونيست‌ها و همدستان آن دانست. دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به اينكه محاصره نوار غزه همچنان از سوي صهيونيست‌ها ادامه دارد، گفت: صهيونيست‌ها قصد دارند با ادامه محاصره نوار غزه شروط خود را بر رهبران مقاومت تحميل كنند. دبيركل حزب الله لبنان، بازسازي نوار غزه با شروط سياسي را باج خواهي سياسي، غيراخلافي و زشت خواند و گفت: اين شروط غير قابل پذيرش و محكوم است. وي خواستار همكاري همگي براي بازسازي نوار غزه و خارج كردن آن از درد و رنجي دانست كه مردم اين منطقه در آن به سر مي برند. انتهاي پيام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول