اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

مهوش شيخ‌الاسلامي:

مستند «ماده 61» دفاع از ناموس زنان است

خبرگزاري فارس: كارگردان مستند «ماده 61 » گفت: من با ساخت اين مستند مسائل مربوط با زنان زنداني را بازگو كردم و محتواي اين فيلم دفاع از ناموس زنان است.

مستند «ماده 61» دفاع از ناموس زنان است
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، مهوش شيخ الاسلامي چهارشنبه شب در جمع فيلمسازان انجمن سينماي جوان با بيان اينكه براي ساخت اين فيلم به زندان مراجعه كردم، اظهار داشت: در زندان با تعدادي از زنان زنداني مصاحبه كرده حدود 30 دقيقه فيلم از اين مصاحبه براي تلويزيون آماده كردم. وي با اشاره به اينكه وضعيت زنان زنداني مرا تحت تاثير قرار داد، افزود: من با ساخت اين مستند مسائل مربوط به زنان زنداني را بازگو كردم و اين فيلم دفاع از ناموس زنان است. اين كارگردان با اشاره به مستند «ماده 61 » گفت: از طريق مطبوعات با وضعيت يكي از زناني كه به دليل دفاع از خودش مرتكب قتل شده بود آشنا شده و تصميم به ساخت مستندي در اين ارتباط شدم. شيخ‌الاسلامي با بيان اينكه براي ساخت اين فيلم حدود پنج سال زمان صرف شده است، اظهار داشت: با اينكه پليس قضايي بارها پيشنهاد اكران اين فيلم را داده بود اما مسئولان ارشاد هنوز مجوز پخش اين مستند را صادر نكرده‌اند. وي با اشاره به اينكه مستند «ماده 61 » به وضعيت زنان زنداني مي‌پردازد، افزود: در اين فيلم شخصي به نام «افسانه» كه به دليل دفاع از خود مرتكب يك قتل شده و به اعدام محكوم شد كه من و بسياري از مطبوعات براي آزادي وي تلاش بسياري كرده تا وي از زندان آزاد شد. اين كارگردان در ارتباط با فيلم «خانه دوم » گفت: من به دليل جو منفي و سياهي كه از ايران در كشورهاي خارجي درست شده بود به ساخت اين مستند اقدام كردم تا اين سياهي و تبليغات منفي را پاك كنم. شيخ‌الاسلامي افزود: در ادبيات ما مسافرت بسيار با اهميت است و به همين منظور با ساخت مستند «خانه دوم » هم چهره واقعي ايران را نشان دادم و همچنين اهميت مسافرت را به دليل اينكه بسياري از مردم ايران به دلايل مختلف از آن محروم هستند را نشان دادم. ماده 61 به زندگي چند زن مي‌پردازد كه به دليل دفاع از خود مرتكب قتل شده‌ و در زندان به سر مي‌برند. مهوش شيخ الاسلامي، فارغ‌التحصيل مدرسه لندن است، او از سينماگران موفق ايران بوده كه علاوه بر كارگرداني فيلم‌هاي كوتاه و مستند، تدريس در دانشكده صدا و سيما، تحقيق، مديريت برنامه و توليد و همچنين داوري فيلم جشنواره‌هاي متعدد داخلي و خارجي را بر عهده داشته است. وي مديريت برنامه و توليد سريال‌هايي مانند دايي جان ناپلئون، هزار دستان، سربه داران و كوچك جنگلي و تحقيق و كارگرداني فيلم‌هاي سپيد جامگان، دست‌ها، يوفك، چارشو، پرسنگ دوز، برگ سبز، پير حرا، قاتل يا مقتول، ماده 61 و به كجا تعلق دارم را در كارنامه خود دارد. انتهاي پيام/ن10.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول