اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

5 جشنواره ملی در خراسان شمالی میزبانی می‌شود‌

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی از میزبانی 5 جشنواره و همایش ملی در این استان خبر داد.

5 جشنواره ملی در خراسان شمالی میزبانی می‌شود‌
ابوطالب شفقت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، جشنواره تئاتر رضوی، جشن ملی انگور و همچنین همایش ملی نساجی سنتی، همایش ملی شیخ آذری و همایش ملی طبیعت گردی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.
وی با بیان اینکه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی هفته جاری به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره هشت گروه نمایشی از پنج استان کشور شامل؛ تهران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان شمالی شرکت دارند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره با شرکت 150 تن از هنرمندان و مهمانان برپا خواهد شد، افزود: میزبانی جشنواره سراسری تئاتر رضوی که هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در این استان انجام می‌شود، فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از اثرات این رویداد است.
وی همچنین بر اهمیت فرهنگ سازی در زمینه‌های دینی تاکید کرد و گفت: هر کار فرهنگی علاوه بر اینکه در مقابل هجمه‌های دشمنان بازدارنده است حتی علیه آنان نوعی تهاجم نیز محسوب می‌شود.
استاندار خراسان شمالی همچنین برگزاری جشن ملی معرفی انگور خراسان شمالی را از مهم‌ترین جشنواره‌های استان طی امسال عنوان کرد و افزود: این جشنواره اول آبان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه حدود 10 درصد تولیدات انگور کشور مربوط به خراسان شمالی است، بیان داشت: این جشنواره با هدف معرفی استعدادها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری برای حمایت از انگور برگزار می‌شود.
شفقت تصریح کرد: با برپایی این همایش‌ها، راهکارهای مناسب برای استفاده بهینه از این ظرفیت و ارتقای سطح زندگی باغداران بررسی خواهد شد.
وی برپایی دومین همایش نساجی سنتی در خراسان شمالی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این همایش طی روزهای 18 و 19 آبان امسال در بجنورد میزبانی خواهد شد.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز این استان میزبان نخستین همایش آسیب شناسی نساجی سنتی ایران بود، اضافه کرد: نساجی سنتی در خراسان شمالی قدمت دیرینه‌ای داشته و رویین اسفراین به عنوان پایلوت نساجی سنتی کشور انتخاب شده است.
به گفته وی، در این همایش علاوه بر مسئولان کشوری، فعالان این بخش نیز شرکت خواهند داشت.
شفقت از برگزاری همایش ملی شیخ آذری در اسفراین نیز خبر داد و گفت: این همایش با شرکت اندیشمندان و فرهیختگان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
این مسئول زمان برپایی این همایش را دوم و سوم آذر ماه امسال عنوان کرد و بیان داشت: این همایش در محورهای مختلف مربوط به زندگی و آثار شیخ آذری اسفراینی برگزار می‌شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه دبیرخانه همایش شیخ آذری از ماه‌ها قبل در استان فعال شده، عنوان کرد: فرمانداری و دانشگاه پیام نور اسفراین از برگزار کنندگان این همایش هستند.
وی همچنین برگزاری جشنواره ملی طبیعت گردی در خراسان شمالی را از دیگر جشنواره‌هایی عنوان کرد که برپایی آن از مدت‌ها قبل در استان برنامه ریزی شده است.
شفقت زمان برپایی این همایش را اوایل سال آینده هم‌زمان با بهار طبیعت عنوان کرد و متذکر شد: این جشنواره در قالب اکو توریسم و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت گردی خراسان شمالی به اجرا درخواهد آمد.
وی ادامه داد: مقدمات برگزاری این جشنواره ملی از سوی میراث فرهنگی استان در حال انجام بوده و انتظار می‌رود تا این جشنواره هرچه پرشورتر برگزار شود.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این استان از لحاظ جاذبه‌های گردشگری و توریستی استانی بکر بوده و جایگاه خاصی را در کشور دارد، یادآور شد: برگزاری این جشنواره در معرفی هرچه بیشتر این استان بسیار اثرگذار است.
شفقت همچنین برپایی نخستین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در خراسان شمالی طی اواخر شهریور ماه امسال را رویدادی بسیار بزرگ برای این استان برشمرد و اذعان داشت: برپایی این نمایشگاه، تمرینی برای مشارکت دستگاه‌های استان برای میزبانی رویدادهای بزرگ‌تر خواهد بود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول