اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی:

پرونده قتل‌های اخیر خراسان‌شمالی ویژه رسیدگی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی با اشاره به وقوع چندین فقره قتل طی هفته اخیر در استان گفت: پرونده این قتل‌ها به طور ویژه در دادگاه کیفری استان رسیدگی می‌شود.

پرونده قتل‌های اخیر خراسان‌شمالی ویژه رسیدگی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد احمد کیخسروی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه وقوع این قتل‌ها در نوع خود تلخ است اظهار کرد: تمامی قاتلان این قتل‌ها با تلاش‌های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان در کم‌تر از 48ساعت دستگیر و پرونده‌های جداگانه‌ای برای متهمان این قتل‌ها تشکیل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با تکمیل این پرونده‌ها کار رسیدگی به آن دردادگاه کیفری استان طی روزهای آینده آغاز شود.

کیخسروی با تاکید بر اینکه دادگستری استان بر رسیدگی سریع به پرونده‌های قتل مصمم است اظهار کرد:به همین خاطر به پرونده‌های قتل‌های اخیر در کم‌ترین زمان رسیدگی و حکم قانونی صادر می‌شود.

وی سرعت عمل دستگاه قضایی استان در رسیدگی به پرونده‌های ویژه را برشمرد و افزود: دادگستری استان نسبت به مسائلی  قابل توجهی که احیاناً روی می‌دهد حساس بوده و آن را با جدیت تمام دنبال می‌کند و تلاش داشته در مدت کوتاهی آن را رسیدگی و مختومه کند.

به گزارش فارس طی ده روز گذشته پنج نفر در خراسان‌شمالی در حوادث جداگانه‌ای به قتل رسیدند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی پرونده قتل معلم شیروانی و رسیدگی به این پرونده طی حداقل زمان را به عنوان نمونه مورد اشاره قرار داد و افزود: به خاطر آنکه این پرونده فضای این شهرستان را ملتهب کرده بوده دادگاه کیفری استان طی هشت روز به این پرونده رسیدگی و حکم قانونی را در مورد آن صادر که پس از تایید در دیوان عالی کشور حکم قانونی در این مورد در حداقل زمان به اجرا در آمد.

* پرونده مرگ مادر و کودک بجنوردی در مرحله کارشناسی

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده مادر و کودک بجنوردی که اواخر اردیبهشت در کانال آب سقوط و جان خود را از دست دادند گفت: این پرونده با حساسیت خاصی در دادگستری پیگیری شده  و اکنون درمرحله کارشناسی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای کارشناسی این پرونده با ظرافت خاصی از سوی کارشناسان رسمی دادگستری و اداره کار دنبال می‌شود افزود: در این پرونده دقت لازم انجام شده تا در آینده افرادی مدعی نشده که نسبت به حق آنان اجحاف شده است.

به گفته کیخسروی بازپرس پرونده طی دو مرحله این پرونده را به کارشناسی ارسال کرده و رسیدگی‌های دقیق ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی خود را نسبت به پرونده مرگ مادر و کودک بجنوردی مسئول می‌داند گفت: به هر حال دو نفر جان خود را در این حادثه از دست داده از این رو باید ابعاد مختلف این پرونده مشخص شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی پیش بینی کرد تا چند روز آینده این پرونده تکمیل و در صورت ارسال به دادگاه رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در این پرونده هم اولیای دم وهم مدعی‌العموم شکایت کرده‌اند از عنوان دستگاه‌های مورد شکایت بر اساس آیین دادرسی کیفری و به خاطر منع قانونی، خودداری کرد.

به گزارش فارس مادر و دختر بچه دو ساله بجنوردی اواخر اردیبهشت امسال به خاطر آب گرفتگی و سقوط در کانال آب جان خود را از دست دادند.

* نظارت بر فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری خراسان‌شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی همچنین با اشاره اینکه یکی از مهم‌ترین رویکردهای دادگستری استان افزایش نظارت بر فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری و مشاوران املاک است افزود: این اقدام به منظور پیشگیری از تخلفات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت این واحدها بر اساس قانون مشخص شده است اظهار کرد: بر همین اساس ترک هر فعلی که قانونا به عهده این مؤسسات مالی گذاشته شده تخلف محسوب وبا آن طبق قانون برخورد می‌شود.

* حمایت دستگاه قضایی خراسان‌شمالی از سرمایه گذاران

وی همچنین حمایت دستگاه قضایی خراسان‌شمالی از سرمایه گذاران دارای اهلیت را برشمرد و گفت: در این راستا به صورت جدی از سرمایه گذاران حمایت قضایی کرده تا سرمایه گذاری فعالیت سالم اقتصادی را در استان داشته باشند.

کیخسروی با بیان اینکه  اگر بانک‌ها و موسسات مالی با این قبیل سرمایه گذاران همکاری نداشته  و موانع ایجاد کنند دادگستری به آن‌ها تذکر لازم را ارائه خواهد کرد، افزود: اگر تذکر در این زمینه راه‌گشا نباشد با این قبیل مؤسسات و بانک‌ها برخورد قانونی می‌کنیم.

وی گفت: سرمایه گذارانی که توان اقتصادی و سرمایه گذاری در استان داشته به این عرصه ورود کنند و بانک‌ها باید تسهیلات مورد نیاز را برای سرمایه‌گذاری و توسعه کار اشتغال استان‌ در اختیار آنان قرار دهند.

* پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی کاهش یافت

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی همچنین از کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی استان خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری استان دو درصد نسبت به سال 89 کاهش دارد.

وی شمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان را سال گذشته140 هزار و 100 پرونده عنوان کرد و گفت: از این تعداد 95 هزار و 280 پرونده در دادگستری اعم از دادسرا و دادگاه انقلاب و.. مورد رسیدگی قرار گرفته است.

کیخسروی با بیان اینکه  از مجموع پرونده‌های وارد به دادگستری خراسان‌شمالی در سال گذشته 44 هزار و 120 پرونده توسط شورا های حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفته است اظهار کرد: بیش از 60درصد این پرونده ها در شورا‌های حل اختلاف استان منجر به سازش شده است.

وی افزود: همچنین تعداد ورودی‌های پرونده به شعبه‌های دادگستری استان در سال گذشته نسبت به سال 88 نیز تا چهار درصد با کاهش همراه بوده است.

وی تاکید کرد: کاهش شمار پرونده‌های ورودی به دادگستری استان در حالی بوده که بر اساس رویه‌های قضایی معمولاً سالانه به طور میانگین 10 درصد به تعداد پرونده‌های ورودی افزوده می‌شود.

*40 برنامه طی هفته قوه قضائیه در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه طی هفته قوه قضائیه 40 عنوان برنامه در استان اجرا می‌شود تصریح کرد:بهره‌برداری و شروع ساخت ساختمان‌های اداره کل زندان‌ها و پزشکی قانونی و ثبت اسناد و املاک استان، گلباران مزار شهدا، نشست‌ خبری با خبرنگاران، سخنرانی روسای کل دادگستری‌های و دادستان‌ها در نماز جمعه و شرکت گسترده کارکنان قضائی و اداری در آیین نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته در خراسان‌شمالی است.

وی با بیان اینکه دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته، حضور مسئولان دستگاه قضائی در برنامه‌های زنده صدا و سیما از مهم‌ترین برنامه‌های هفته قوه قضاییه در خراسان‌شمالی است، تصریح کرد: به همین مناسبت سخنرانی مسئولین قضایی دادگستری در مساجد، بازدید مسئولان قضایی از مراکز انتظامی اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی همچنین ملاقات مردمی با مدیران و مدیران کل دستگاه قضایی استان و دادستان‌های استان با مردم در تمام روزهای این هفته، اطلاع‌رسانی در زمینه تبیین سیاست‌های جدید قوه قضائیه و نقش آن در اعتمادسازی افکار عمومی نسبت به قوه قضائیه، دیدار حضوری قضات با زندانیان را از دیگر برنامه‌ها به مناسبت هفته قوه قضائیه در خراسان‌شمالی اعلام کرد.

به گزارش فارس یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول