اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی خبر داد

تولید 35 اذان ماندگار دانش‌آموزی/ تلاوت زنده اذان در مدارس از امسال

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی با اشاره به شناسایی 35 اذان ماندگار در جریان مسابقات دانش‌آموزی این رشته گفت: در سال تحصیلی جدید اذان زنده در مدارس تلاوت می‌شود.

تولید 35 اذان ماندگار دانش‌آموزی/ تلاوت زنده اذان در مدارس از امسال

«محمد بنیادی» مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی و مدیرکل اداره قرآن، نماز و عترت این وزارتخانه در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا» از اختتامیه بیست و یکمین مسابقات اذان در روز گذشته خبر داد و گفت: مسابقات اذان، یادواره‌ مرحوم «صبحدل» بود که از هر پایه‌ای در مقطع راهنمایی و متوسطه، پنج نفر انتخاب شدند.

وی در ادامه افزود: در سال تولید ملی، در این مسابقات 35 اثر اذان ماندگار از طریق دانش‌آموزان سراسر کشور که نمایندگان 12 میلیون دانش‌آموز  از 33 استان هستند ضبط شد که به منتخبان این آثار در اردوگاه شهید باهنر تهران جوایزی اهدا شد و این 35 نفر به عنوان مؤذنان کشور در استان‌ها، مناطق و مدارس خود نقش مروج اذان را دارند، که انشاءالله در سال آتی به هنگام نماز، اذان به صورت زنده از طریق مؤذنان دانش‌آموزاو فرهنگی تلاوت می‌شود.

بنیادی از برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرائت قرآن، حفظ و نهج‌البلاغه خبر داد و گفت: این مسابقات روز یکشنبه 10 تیرماه ویژه خواهران و برادران در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

*1500 مدرسه تخصصی قرآن امسال راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل قرآن، نماز و عترت با توجه به اینکه مدارس تخصصی قرآنی در سال نخست تنها شامل مقطع ابتدایی است عنوان کرد: برای سال تحصیلی جدید یک هزارو 500 مدرسه تخصصی قرآنی در سراسر کشور شروع به کار خواهند کرد که هریک از 700 منطقه آموزش و پرورش کشور موظف به معرفی دو مدرسه تخصصی قرآنی برای دانش‌آموزان دختر و پسر هستند.

وی در ادامه افزود: کادر آموزشی این مدارس از 5 هزار معلم قرآنی جذب شده به کار گرفته خواهند شد و به دانش‌آموزان این مدارس علاوه بر گواهینامه و کارنامه هر مقطع تحصیلی، گواهینامه قرآنی نیز داده اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول