اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه 19 مرداد سالروز تاسیس خراسان‌شمالی

انصاری: خراسان‌شمالی با 8 سال گذشته قابل قیاس نیست

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مردمی توسعه خراسان‌شمالی با گرامیداشت 19 مرداد سالروز تاسیس این استان تاکید کرد:‌ خطه خراسان‌شمالی با هشت سال گذشته به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

انصاری: خراسان‌شمالی با 8 سال گذشته قابل قیاس نیست

محمد حسین انصاری‌مود امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد:‌ همواره که 19 مرداد فرا می‌رسد، شعف و شادی زیادی در من ایجاد می‌شود.

وی از تاسیس خراسان‌شمالی به عنوان یک حرکت ناباروری یاد کرد که با رفتار صحیح مردم و پیگیری مسئولان دلسوز این خطه به باروری رسید.

انصاری‌مود با بیان اینکه اکنون هشت سال از تاسیس خراسان‌شمالی سپری می‌شود، گفت: در حالی وارد نهمین سال تاسیس این استان شده که تغییر و تحولات زیادی در این استان از غبن ایجادخراسان‌شمالی را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تغییر و تحول در این حوزه جغرافیایی به خاطر ارتقای شاخص‌های توسعه و خدمات رسانی به مردم صورت گرفت، تصریح کرد:‌ در گذشته شاید استانداران خراسان بزرگ هر چند سال به این خطه سر می‌زدند لیکن اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که استانداران علاوه بر سرکشی به شهرستان‌ها، چندین نوبت نیز در مناطق دور دست حضور می‌یابند.

رئیس ستاد مردمی توسعه خراسان‌شمالی یکی از مهم‌ترین دلایل عقب افتادگی خطه خراسان‌شمالی را در گذشته وسعت بالای خراسان بزرگ اعلام کرد و گفت: البته ما همواره به خراسانی بودن خود افتخار و تحت لوای ثامن‌الحجج هستیم.

وی اظهار کرد:‌ با این وجود با تاسیس خراسان‌شمالی در هشت سال قبل،‌ افق گسترده‌ای نیز برای توسعه این خطه از کشورمان گشودیم.

انصاری‌مود با تاکید بر اینکه آنچه در سال 83 داشتیم را نمی‌توان با امروز مقایسه کرد، باید در این زمینه به آمار و ارقام توجه شود.

وی تصریح کرد: ما در آن دوران به دنبال بدست آوردن موقعیت‌هایی بودیم که مثلاً بجنورد، بروجرد خوانده نشود و امروز به دنبال طرح‌های بزرگی چون فرودگاه بین‌المللی، ‌راه‌آهن، انتقال آب سد شیرین دره و چهار خطه بجنورد- گلستان هستیم.

رئیس ستاد مردمی توسعه خراسان‌شمالی از بجنورد به عنوان مرکز این استان یاد کرد و گفت: این شهر یک شهر توسعه یافته در ابعاد مختلف خدماتی و عمرانی است.

وی با بیان اینکه 18 شهر درخراسان‌شمالی وجود دارد، افزود: برخی از شهرها پس از تاسیس این استان شکل گرفته که ارتقای سیاسی خراسان‌شمالی مهم‌ترین دلایل آن بوده است.

انصاری‌مود با تاکید بر اینکه نباید این توفیقات را فراموش کرد، گفت:‌ البته در کنار این ارتقا مشکلاتی نیز وجود داشته که طبیعی است،‌ لیکن نباید دستاوردهایی که حاصل از تاسیس استان خراسان‌شمالی بوده را نادیده گرفت.

وی با قدردانی از تمام استانداران خراسان‌شمالی در طول هشت سال گذشته اظهار امیدواری کرد تا با اهتمام و تلاش هر چه بیشتر مسئولان این استان،‌خراسان‌شمالی در اکثر شاخص‌ها توسعه ارتقا یافته و به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

به گزارش فارس،خراسان‌شمالی در 19 مرداد 83 با معرفی محسن نریمان به عنوان نخستین استاندار تاسیس شد.

بهروز همتی، احمد مروجه الشریعه، محمد حسین جهانبخش، ابوطالب شفقت  استانداران خراسان‌شمالی بوده که هم اکنون  محمود احمدی بیغش سکانداری این استان را عهده دار است.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول