اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در جمع مردم زلزله‌زده «مهترلو» ورزقان:

45 روز دیگر بر می‌گردم/ اهدا مسکن با وام کم‌بهره به زوج‌های جوان

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور با بیان اینکه 45 روز دیگر برای سرکشی مجدد بر روند پیشرفت بازسازی مناطق زلزله‌زده می‌آید از بنیاد مسکن خواست تا به زوج‌های جوان روستاهای زلزله‌زده مسکن با وام کم‌بهره یا قرض‌الحسنه اهدا کند.

45 روز دیگر بر می‌گردم/ اهدا مسکن با وام کم‌بهره به زوج‌های جوان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود احمدی‌نژاد که پیش‌ازظهر امروز در مناطق زلزله‌زده ورزقان حاضر شده بود با حضور در روستای «مهترلو» با زبان ترکی خطاب به مردم این منطقه گفت: دولت تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا هر چه سریع‌تر مناطق آسیب‌دیده از زلزله بازسازی شده و به مردم آن تحویل شود.

وی با اشاره به بازدید گذشته خود از مناطق زلزله‌زده ارسباران گفت: در جریان آن سفر با مردم قرار گذاشتیم که همه دست در دست یکدیگر گذاشته و برای بازسازی تمام روستاها و شهرهایی بهتر و زیباتر همت خود را متمرکز کنیم و امروز خدا را شاکر هستم که با همت مردم و کمک خادمان دولت تمام این دشت و کوه‌ها به کارگاهی وسیع برای سازندگی تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید هوایی از دیگر روستاها و مناطق زلزله‌زده استان نیز تصریح کرد: معتقدم اگر روند بازسازی‌ و ساخت و سازها با همین سرعت به پیش برود، تا پایان آبان‌ماه هیچ خانواده‌ای بدون سرپناه باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه قول داد 45 روز دیگر برای بازدید از روند کارها و پیگیری بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله بیست و یکم مرداد اهر، ورزقان و هریس در استان حضور یافته و از پیشرفت کارها آگاهی یابد.

احمدی‌نژاد گفت: در این خصوص دستورات لازم با توجه به شرایط اتخاد خواهد شد.

رئیس‌جمهور در این روستا به رئیس بنیاد مسکن دستور داد تا وام کم‌بهره یا قرض‌الحسنه به تمام زوج‌های جوان روستاهای مناطق زلزله زده ارسباران اهدا شود.

احمدی‌نژاد همچنین به تهیه بسته‌های وسایل منزل شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و بخاری برای خانواده‌هایی که خانه‌های آنان بازسازی می‌شود، اشاره کرد و گفت: ان‌شاء‌الله به کسانی که خانه‌های آنان آسیب جزئی دیده نیز دو میلیون کمک بلاعوض و یک و نیم میلیون وام ارزان قیمت اعطا خواهد شد تا منازل خود را بازسازی کنند.

وی در ادامه با  حضور در منزل یکی از روستاییان «مهترلو» اظهار امیدواری کرد تا پایان آبان ماه همه خانواده‌ها در مناطق زلزله‌زده ارسباران صاحب سرپناه شوند. 

این دومین حضور رئیس‌جمهور در مناطق زلزله‌زده پس از زلزله 21 مرداد است که برای سرکشی و رسیدگی به اوضاع زلزله‌زدگان صورت می‌گیرد.

در زلزله 21 مرداد اهر و ورزقان که در مساحت 5 هزار کیلومتر از وسعت استان آذربایجان‌شرقی رخ داد، بیش از 300 هزار نفر از جمعیت استان از این حادثه متاثر شدند.

در اثر این زلزله مناطق ارسباران، به 25 هزار و 689 واحد مسکونی روستایی خسارت وارد شد که از این تعداد 19 هزار و 543 واحد باید از نو احداث شوند و 6 هزار و 146 واحد نیز جزو واحدهای تعمیری محسوب می‌شوند.

در این زلزله 305 روستا آسیب دیده و یک‌هزار و 100 میلیارد ریال به بخش‌های مختلف خسارت وارد شده است.

در زلزله 21 مرداد در مناطق آذربایجان‌شرقی 20 درصد روستاهای استان دچار آسیب شدند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول