اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افزایش 100 درصدی کشف جرائم مجازی در قزوین

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین از افزایش 100 درصدی کشف جرائم فضای مجازی در ۶ ماههٔ نخست سال جاری در استان خبر داد.

افزایش 100 درصدی کشف جرائم مجازی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد فرهودی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: پلیس فتا وظیفهٔ برقراری امنیت در بستر فضای مجازی را دارد، هر چقدر شبکه‌های اجتماعی متنوع‌تر شوند پلیس با تجهیز خود برای امنیت شهروندان و استفادهٔ درست از فناوری‌های دنیای مجازی همواره یگ گام جلوتر از استفاده‌کنندگان خواهد بود.

وی افزود: میزان کشفیات جرائم فضای مجازی در 6 ماههٔ نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۴ درصد افزایش یافته که نشان‌دهندهٔ هوشمندی پلیس در شناسایی، رصد و دستگیری مجرمین دارد.

رئیس پلیس فتا استان قزوین تصریح کرد: میزان دستگیری‌ها در این زمینه نیز نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد افزایش یافته که در رابطه با بیشترین جرائم این حوزه می توان به کلاهبرداری، مزاحمت اینترنتی و نشر اکاذیب اشاره کرد.

فرهودی ضمن اشاره به هشدارهای پلیس برای استفادهٔ بهتر کاربران از فضای مجازی تأکید کرد: سواد رسانه‌ای یکی از اصول اولیه و مهم کاربران جهت کاهش آسیب در فضای مجازی است، پلیس بیش از ۶۰ هشدار برای مراقبت کاربران در سایت‌ها و کانال‌ها منتشر کرده است و پیامک‌هایی نیز برای آگاهی مردم و شناسایی آسیب‌ها برای هم‌وطنان عزیز ارسال شده تا سطح هوشیاری آن‌ها افزایش یابد، این اقدامات جهت پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول