اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آغاز عملیات عمرانی حصار کشی کانال آب مهرگان

شهردار محمدیه از آغاز عملیات عمرانی حصار کشی کانال آب مهرگان با هدف رفع خطرات این منطقه خبر داد.

آغاز عملیات عمرانی حصار کشی کانال آب مهرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد پیری شهردار محمدیه اظهار کرد: آب دشت قزوین به طول ۹۴ کیلومتر از سد انحرافی زیاران تا منطقه کهک تاکستان منتقل می‌ شود، این کانال با انتقال ظرفیت انتقال ۳۰ متر مکعب بر ثانیه و دارا بودن هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر فرعی، حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی دشت قزوین را آبیاری می‌کند.

وی افزود: گستردگی کانال آب سبب شده بخشی از آن در بافت مسکونی شهر‌ها و روستا‌ها واقع شود و احتمال غرق شدگی را حتی در کم خطرترین مسیر که میزان و سرعت آب کم است، افزایش دهد.

شهردار محمدیه تصریح کرد: ناحیه شهری مهرگان یکی از شهرهایی است که در مسیر کانال آب مذکور قرار گرفته و متاسفانه هرساله با حوادث ناگواری از قبیل غرق شدن شهروندان روبرو بوده است.

پیری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مدیریت شهری محمدیه و مهرگان در دوره جدید، حل این مشکل خسارت بار بوده است.

وی ادامه داد: از مهمترین راه‌های پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی در کانال آب، ایمن‌ سازی حاشیه آن است که در این زمینه اقداماتی اساسی صورت خواهد گرفت.

شهردار محمدیه بیان کرد: برگزاری ده نشست با مدیران کل مربوطه و دست اندرکاران در خصوص راهکارهای جلوگیری از غرق شدن شهروندان و بازدیدهای متعدد به همراه اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران مربوطه شهرداری جهت محصور کردن کانال در این راستا صورت گرفته است.

پیری افزود: خوشبختانه پس از رایزنی با مدیران و کارشناسان آب استان، محصور شدن کانال از طریق فنس کشی و حذف گاردریل ها مورد تایید قرار گرفت و بر این اساس عملیات فنس کشی به جهت افزایش ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی آغاز شد.

وی همچنین با بیان این موضوع که حصار کشی کانال قطعا منجر به ایمن سازی خواهد شد، اظهار کرد: علاوه بر محصور کردن کانال، پارک هشت هکتاری در حاشیه کانال نیز ایجاد خواهد شد و از این طریق تهدید غرق شدگی به گذران اوقات فراغت تبدیل می شود.

لازم به ذکر است عملیات حصار کشی دو طرف کانال آب جمعا به طول ۴ کیلومتر توسط شهرداری محمدیه اجرا شده که طی آن جدول گذاری و حصار کشی با فنس فلزی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول