اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

امام جمعه موقت قزوین: «تطهیرکنندگان یزید» امروز پهلوی را تطهیر می‌کنند

امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: «تطهیرکنندگان یزید» امروز پهلوی را تطهیر می‌کنند.

امام جمعه موقت قزوین: «تطهیرکنندگان یزید» امروز پهلوی را تطهیر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خضری در خطبه های نماز جمعه قزوین که در محل مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می کنم، امیرالمومنین (ع) می فرمایند با تقوا و ورع اعمال انسان ثمره و برکت پیدا می کند، اگر زندگی کوتاه حاج قاسم سلیمانی در دنیا ثمر داده به واسطه تقوای ایشان است.

وی ادامه داد: ما نسبت به تطهیر دو گروه خیلی باید حساس باشیم، نخست تطهیر بنی امیه و یزید لعنت الله، دوم تطهیر پهلوی ها؛ امروز این دو تطهیر وجود دارد، سال 90 یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با هزینه کردن چندین میلیون دلار سریالی 90 قسمتی ساخت، حرف این سریال این بود که یزید در شهادت سیدالشهدا (ع) نقشی نداشته است، این حرف از ابن تیمیه گرفته شده است، ابن تیمیه یزید را تطهیر می کند، بنابراین جریان تطهیر بنی امیه امروز در میان وهابیت وجود دارد که برگرفته از تفکرات ابن تیمیه است.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: امروز دستگاه رسانه ای سعودی - صهیونیستی هم در تطهیر بنی امیه و هم در تطهیر پهلوی نقش دارند، یعنی دو خط مهم در جریان رسانه ای آل سعود تطهیر این دو دستگاه است، اگر یزید تطهیر شود قیام سیدالهشدا (ع) از جنگ حق و باطل تبدیل به یک اتفاق معمولی می شود، اگر پهلوی تطهیر شود انقلاب امام خمینی (ره) به یک ماجراجویی تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین خضری بیان کرد: اگر بنی امیه تطهیر شود خون عاشورا و یاران سیدالشهدا (ع) ضایع خواهد شد، اگر پهلوی تطهیر شود نیز خون شهدای ما ضایع خواهد شد، برخی تصور می کنند مسئله تطهیر پهلوی یک مسئله عادی است، در حالی که این گونه نیست و تطهیر پهلوی یک مسئله مبنایی در جنگ های شناختی است، اگر پهلوی تطهیر شود می گویند چرا جنگیدید و این قدر شهید دادید؟ سپس ما باید پاسخگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین یکی از مهم ترین ماموریت های ما معرفی چهره پهلوی به نسل آینده است، لذا شناساندن چهره پهلوی یکی از وظایف ماست، اگر یزید تطهیر شود، معاویه تطهیر می شود، اگر یزید تطهیر شود دستگاهی که منجر شد یزید به خلافت برسد هم تطهیر می شود، در حالی که ما در زیارت عاشورا می خوانیم «اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد»، اگر پهلوی تطهیر شود آمریکا و انگلیس هم تطهیر می شوند.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: یزید برای قتل سیدالشهدا (ع) به فرماندار خود دستور داده بود که اگر حسین سرپیچی کرد گردن او را بزن، در حالی که ابن تیمیه می گوید چه کسی گفته یزید به دندان های سیدالشهدا (ع) با خیزران ضربه وارد کرد؟ در حالی که در اسناد تاریخی این موضوع از طرف اطرافیان یزید تأیید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خضری ادامه داد: امروز همان جریانی که دیروز یزید را تطهیر می کردند، امروز پهلوی را تطهیر می کنند و باید مراقب این جریان باشیم.

وی با بیان اینکه می گویند رضاشاه یک انسان مقتدری بود در حالی که ایران توسط متفقین یک روزه اشغال شد، گفت: وقتی متفقین به ایران حمله کردند در عرض یک روز ایران را اشغال می کنند، لشکر خراسان روز اول فرار کرد و شهریور سالروز این اتفاق است که باید آن را بگوییم.

امام جمعه موقت قزوین افزود: شهید جهان‌آرا بدون امکانات و پشتیبانی 34 روز خرمشهر را حفظ کرد، چه کسی مقتدر است؟ آیا رضا شاه مقتدر است؟ 

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: می گویند رضاشاه خادم بوده و راه آهن ساخته است. می دانید راه آهن تجاری نبود و کاملاً راه آهن نظامی و در اختیار قدرتمندان بود و برای آینده برنامه داشتند که به شوروی دسترسی پیدا کنند و شوروی ها هم به خلیج فارس دسترسی داشته باشند.

وی افزود: به لحاظ مهندسی در متون تاریخی آمده است راه آهن ایران غرب به شرق است نه شمال به جنوب و ارتباط تجاری ما در طول تاریخ از غرب به شرق بوده و چون انگلستان موافق نبود عراقی که با آلمان ارتباط دارد به هندوستان که مستعمره انگلستان است متصل شود، لذا با قطار شمال به جنوب موافق بود و روزنامه ها تیتر کردن قطاری از هیچ کجا به هیچ کجا چرا که از هیچ شهر بزرگی جز تهران عبور نمی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خضری خاطرنشان کرد: باید مراقب جریان تطهیر باشیم و نکته دوم این که ما در کشور یک دسته بندی های واقعی داریم، یک دسته بندی غیر واقعی و وارداتی؛ رهبری در سال 1397 می فرمایند ما در مواجهه با مشکلات دو جور آدم داریم، یک جور وقتی با مشکلی مواجه می شود احساس مسئولیت مضاعف می کند و انگیزه اش مضاعف می شود و یک جور آدم هم داریم وقتی با مشکل مواجه می شود، دچار یأس، ترس و منفی بافی می شود و می گوید نمی شود و نمی توانیم.

حجت الاسلام و المسلمین خضری تصریح کرد: امروز الحمدلله انسان هایی در راس مدیریت هستند که می گویند «می توانیم» و «می شود»، این یک نشانه است، برخی اتفاق ها یک نشانه مدیریت هستند، نشانه اینکه می شود مسائل را حل کرد، می شود مسئله آب آبیک را حل کرد، می شود مسائل استان را حل کرد تا این استان پیشرفت کند، آن کسانی که می گویند «نمی توانیم» طبیعتا مانع ایجاد کرده و مخالفت می کنند.

وی بیان کرد: از استاندار محترم به ویژه معاونت عمرانی و دستگاه های مختلف که در این حوزه زحمت کشیده و می کشند، تشکر و قدردانی می کنیم و امیدواریم شاهد پیشرفت و آبادانی استان تاریخی و پر افتخار قزوین باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول