اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

راه اندازی دستگاه «ریچ استاکر» در انبارهای عمومی البرز استان قزوین

دستگاه ریچ استاکر(دستگاه تخصصی جا به جایی کانتینر) در محل انبارهای عمومی و خدمات گمرک البرز قزوین راه اندازی و به بهره برداری رسید.

راه اندازی دستگاه «ریچ استاکر» در انبارهای عمومی البرز استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، در مراسمی با حضور سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، مدیرکل استاندارد استان قزوین،  مدیرکل گمرگ استان قزوین، فرماندار شهرستان البرز، اعضای اتاق بازرگانی، هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی البرز قزوین و دیگر مسئولان، دستگاه ریچ استاکر(دستگاه تخصصی جا به جایی کانتینر) راه اندازی و به بهره برداری رسید.

سعید سعیدی مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی البرز استان قزوین در حاشیه مراسم در گفت و گو با خبرنگار فارس، دستگاه ریچ استاکر را دستگاه تخصصی در گمرکات و بنادر بزرگ برای جا به جایی کانتینر معرفی کرد و گفت: این دستگاه که برای جابه جایی کانتینر است، ضمن افزایش امنیت و سرعت، شرایط را برای بهره بردن حداکثری از فضای موجود از طریق طبقاتی کردن چیدمان کانتینرها را فراهم می آورد.

وی افزود: دستگاه به دلیل اینکه تخصصی است، گران است و چون گران است در خیلی جاها ریسک نمی کنند که این دستگاه را وارد و از آن استفاده کنند اما شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی شهر صنعتی البرز قزوین این ریسک را کرده و دستگاه را به مبلغ حدود ۲۰۰ میلیارد ریال خریداری کرده است.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی البرز استان قزوین ادامه داد: راه اندازی دستگاه ریچ استاکر این امکان را به گمرک البرز می دهد که بار بیشتری به عنوان پایانه به قزوین انتقال و از آن خارج شود که قطعا این موضوع برای استان درآمدزایی خوبی خواهد داشت.

سعیدی اضافه کرد: همچنین استفاده از این دستگاه می تواند ضریب ایمنی کارگاهی و محیطی را با توجه به موارد ایمنی لحاظ شده افزایش دهد و موجب افزایش حداقل ۲۰۰ درصد و حداکثر ۴۰۰ درصد ظرفیت عملیاتی در زمینه کانتینری با توجه به چینش طبقاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از کانتینر و کالای داخل آن به جهت استاندارد بودن تخلیه و بارگیری با دستگاه، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری نسبت به تخلیه و بارگیری با جرثقیل و افزایش توناژ تخلیه و بارگیری تا ۴۵ تن از مزایای دستگاه ریچ استاکر است.

گفتنی است، ریچ استاکر(Reach Stacker)، یکی از ماشین های صنعتی مخصوص حمل کانتینر است و بیشتر در ترمینال های کانتینری و اسکله ها، برای انجام عملیات تخلیه، بارگیری و جا به جایی کانتینرها مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول