اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تولیدکنندگان قزوین نقش موثری در قطعه سازی و بومی سازی لوازم خانگی دارند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی در استان قزوین در زمینه دانش بنیان کردن محصولات خود، استفاده از اینترنت اشیا و در واقع قطعه سازی و ظرفیت سنجی واحدهای تولیدکننده قطعات لوازم خانگی کشور کارهای بزرگی انجام داده اند.

تولیدکنندگان قزوین نقش موثری در قطعه سازی و بومی سازی لوازم خانگی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عزیز الله افضلی در جریان بازدید از دومین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی که به همت شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، با اشاره به مشاهده موفقیت های بیشمار در عرصه دانش در حوزه لوازم خانگی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سالهای اخیر یکی از موضوعات ویژه وزارت صمت بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری جلوگیری از ورود کالاهای مشابهی که ساخت داخل دارند، از مدت زمانی که این مهم در حال اجراست پیشرفت های خوبی در عرصه لوازم خانگی صورت گرفته است.

وی افزود: وزارت صمت مکلف بوده که ماموریت مقام معظم رهبری مبنی بر داخلی سازی لوازم خانگی را اجرا کند که بیشتر شرکتهای تولیدکننده لوازم خانگی به سمت بومی سازی قطعه و محصولات خودشان سوق داده شده اند.

رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: طی دو سال اخیر، لوازم خانگی ساخت داخل از کیفیت قابل قبولی برخوردار شده و تقاضای بازار دارد، پاسخ می دهد.

افضلی اضافه کرد: در استان قزوین تعداد زیادی واحد تولیدکننده لوازم خانگی را داریم که در سطح بومی سازی، قطعه سازی و تولید دانش اتفاقات خوبی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از سویی برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی در استان قزوین در زمینه دانش بنیان کردن محصولات خود، استفاده از اینترنت اشیا و در واقع قطعه سازی و ظرفیت سنجی واحدهای تولیدکننده قطعات لوازم خانگی کشور کارهای بزرگی انجام داده اند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: در سال آینده به ظرفیت های بهتری از بخش خودکفایی در صنعت لوازم خانگی برسیم و در رویداد آتی شاهد پیشرفتهای خوبی در شرکت های دانش بنیان فعال در عرصه تولید لوازم خانگی باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول