اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مراکز رشد شهرستان‌های قزوین راه اندازی می‌شود/ پرداخت ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به واحدهای دانش بنیان استان

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: طی سه ماهه آینده در شهرستان های بویین زهرا، تاکستان، البرز و آبیک مراکز رشد مستقل از قزوین تاسیس و به بهره برداری خواهد رسید.

مراکز رشد شهرستان‌های قزوین راه اندازی می‌شود/ پرداخت ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به واحدهای دانش بنیان استان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر احمدی در نشست مطبوعاتی که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات پارک علمی فناوری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۸ هزار و ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور وجود دارد که سهم استان قزوین از این تعداد به ۴۵ شرکت دانش‌بنیان می رسد.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان، افزود: سیاست گذاری ها در سطح کشور و استان باید با شتاب بالایی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر پارک علم و فناوری استان قزوین در درجه سه قرار دارد که ما نسبت به این موضوع اعتراض داریم و از تمام ظرفیت های موجود جهت رفع نقاط ضعف استفاده خواهیم کرد تا در آینده ای نه چندان دور سطح پارک علم و فناوری استان به درجه دو ارتقاء پیدا کند.

این مقام مسئول با اشاره به پرداخت بیش از ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به شرکتهای دانش‌بنیان استان قزوین بیان کرد: از محل تبصره ۱۸ تسهیلات اشتغالزایی تا کنون بیش از ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحد های دانش بنیان پرداخت شده است.

احمدی تصریح کرد: حدود ۵ میلیارد تومان از بودجه جاری پارک علم و فناوری استان قزوین در قالب تسهیلات به شرکت های داخلی پارک اعطا شده که بالغ بر ۳۵ درصد از کل بودجه جاری این مجموعه را شامل می شود.

وی در رابطه با تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان قزوین چنین عنوان کرد: ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان قزوین به ریاست استاندار و اعضای تخصصی تشکیل شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اظهار کرد: در تلاش هستیم تا چهار کارگروه تخصصی در حوزه های فناوری های خلاق و نرم، کشاورزی، علوم‌پزشکی و صنعت را در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان قزوین فعال کنیم.

احمدی اضافه کرد: رشد بودجه پارک علم و فناوری استان قزوین مناسب نبوده و با پیگیری های مستمر از طریق معاون وزیر قول مساعد در زمینه تخصیص بودجه به پارک قزوین را گرفته ایم و با تزریق منابع مالی از طریق بودجه سال آینده گام های موثری در جهت ارتقاء سطح علمی و کیفی برخواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه زیرساخت های فیزیکی مجوز های لازم را از وزارت علوم و تحقیقات دریافت کرده ایم و تا  حدود سه ماهه آینده در شهرستان های بویین زهرا، تاکستان، البرز و آبیک مراکز رشد مستقل از قزوین تاسیس و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در رابطه با برگزاری رویداد ناتا در استان قزوین اذعان کرد: رویداد ناتا در استان قزوین برگزار شد و بر احصا نیازها و توانمندی های فناوری تمرکز جدی داشت که خوشبختانه ۱۷۳ نیاز شناسایی و ۹۶ مورد دیگر برای پاسخگویی مورد رصد قرار گرفت.

احمدی اظهار کرد: رویداد ناتا در استان قزوین منجر به انعقاد تفاهم‌نامه ۱۰ میلیاردی بین صنایع و فناوران شد.

وی با بیان پتانسیل موجود پارک علمی فناوری قزوین در حوزه صادرات اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان قزوین ظرفیت مناسبی در حوزه صادرات دارد و در همین جهت روسیه و یکی از کشورهای آسیا میانه را هدف گزاری کرده است.

این مقام مسئول به آمادگی پارک علم و فناوری استان قزوین جهت راه اندازی شهرک تولید محتوا اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان یکی از کاندیداهای اصلی راه اندازی شهرک تولید محتوا است که این شهرک در آینده‌ای نه چندان دور در حوزه فضای مجازی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

احمدی در پایان تاکید کرد: شرکت هایی در استان فعال هستند که ظرفیت حل مشکلات مختلف از جمله آلودگی هوا را دارند و با حمایت از این شرکت ها می توان در بخش های مختلف به طور تخصصی ورود پیدا کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول